ساماندهی و توسعه خدمات پست استان یزد در سال جاری

مدیر کل پست استان یزد ضمن تشریح مهمترین اقدامات و دستاوردهای این مجموعه در سال جاری، از آن جمله به بازسازی و بهسازی ناوگان و تجهیزات پستی و نیز برخی ادارت پستی شهرستانها و همچنین ایجاد خدمات جدید پستی مانند راه اندازی باجه قبول پستی در ایستگاه راه آهن یزد اشاره کرد.

حمیدرضا آقاجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری یزدی نیوز به فعالیتهای صورت گرفته طی دو فصل گذشته که مدیریت این مجموعه را برعهده گرفته است پرداخت و اظهارداشت: در این مدت علاوه بر ارتقاء سیستم‌های سخت افزاری متناسب با پیشرفت تکنولوژی، از توانمندی‌های بخش خصوصی نیز در جهت توسعه خدمات و امکانات پستی در امور قبول و حمل و نقل مرسولات پستی بهره گرفته شده است.

وی به استفاده از فنآوری‌های نوین در جهت بهبود کیفیت خدمات پستی و اتوماسیون کردن باجه‌های قبول و واحدهای تجزیه و توزیع نیز اشاره و اضافه کرد: اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع و راه‌اندازی باجه ارتباط با مشتریان در باجه‌های پستی، بکارگیری فنآوری‌های نوین به منظور بهبود فرآیندها و تحقق اصل مشتری مداری و راه اندازی سیستم مدیریت پاسخگویی به شکایات از طریق سامانه، دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

آقاجانی از ساماندهی و بهینه سازی منابع انسانی و نیز ساماندهی و بازسازی اماکن و تجهیزات پستی در کنار ناوگان حمل و نقل و خودرویی این مجموعه خبر داد و گفت: تعمیر و بازسازی اداره تجزیه و مبادلات، تعمیر و بهسازی انبار حنا، تعمیر و بهسازی خودروهای عملیاتی، تعمیر و بهسازی ادارات پست شهرستانهای ابرکوه، بهاباد و میبد، نیز در همین مدت صورت گرفت.

وی با اشاره به افتتاح و استقرار باجه قبول پستی در ایستگاه راه آهن یزد جهت تسهیل خدمت رسانی به مردم، عنوان کرد: در سال جاری ضمن ساماندهی و ایجاد خطوط پستی جدید درون استانی جهت سهولت و تسریع در رهسپاری و مبادله مرسولات پستی، نسبت به اختصاص کد پستی جدید و صدور گواهی کد پستی برخط و حضوری نیز اقدام شد.

مدیر کل پست استان از اخذ مجوز جذب ۲۰ نفر نیروی انسانی در قالب شرکتی نیز خبر داد و گفت: پست استان با انعقاد قراردادهای مختلف مانند انعقاد قراردادهای جدید مرسولات دبیرخانه‌ای، مرسولات انبوه، انعقاد قرارداد بازار الکترونیک با فروشگاه‌های خرید و فروش اینترنتی، انعقاد قرارداد توزیع اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها و انعقاد قرارداد های پست مستقیم و همچنین انعقاد قرارداد پیک شهری (همیار پست) در جهت توسعه خدمات خود به مردم عزیز طی این مدت اقدام کرده است.

وی از دیگر اقدامات این مجموعه در سال جاری را نوسازی تجهیزات موزعین و تجهیز آنها به دستگاه پوز اندرویدی، مجهز کردن دفاتر پیشخوان شهری به دستگاه کارتخوان جهت واریز درآمد و مالیات روزانه و آنلاین به حساب خزانه ذکر کرد.

آقاجانی از بهنگام سازی اطلاعات کدپستی در سطح استان نیز خبر داد و افزود: در همین راستا، ژئوکدسازی کدهای پستی کلیه نقاط شهری دارای نقشه پارسل (۲۲ شهر از ۲۴ شهر استان)، استاندارد سازی نقشه‌های الکترونیکی گشت‌های شهری کل استان شامل پلاک کوبی شهر مروست، به روز رسانی اطلاعات و انطباق کد پستی و مختصات جغرافیایی اماکن پستی و پست بانک و واحد های آموزشی، مرتب سازی ساختمانها و ردیف در گشتهای پستی و کددهی کلیه جزهای پستی استان، پیگیری و وصول فایل نقشه پارسل املاک و خطوط و نام معابر به روز شده شهرهای یزد، خضرآباد و مروست نیز صورت گرفت.

وی به فعالیت مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته در یزد نیز اشاره و در ادامه یادآور شد: علاوه بر فعالیت موزه تمبر و اقلام فیلاتیک استان با مدیریت بخش خصوصی، مجموعه پست استان در زمینه گسترش سرویس تمبر شخصی و اجرای برنامه رونمایی تمبر در استان و شهرستانهای تابعه استان نیز اقداماتی را صورت داده است.

آقاجانی در پایان نیز از راه‌اندازی تلفن چهار رقمی ۳۳۷۴ به منظور پاسخگویی به موقع به سوالات مشتریان، ارائه خدمات پشتیبانی سرویس‌های پستی و جلب رضایت مردم خبر داد و گفت: خوشبختانه پست استان موفق به کسب رتبه برتر در حوزه اقامه نماز و دریافت لوح تقدیر از سوی استاندار طی این مدت نیز شده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..