صنایع معدنی بیشترین آمار واحد‌های صنعتی فعال استان یزد

بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در یزد پروانه بهره برداری دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بر اساس پروانه‌های صادر شده در استان یزد از ابتدا تا پایان بهمن ماه، تعداد ۳ هزار و ۴۸۰ واحد صنعتی در یزد پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

محمد کاظم صادقیان اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه، آمار پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادر شده در استان یزد به ۳ هزار و ۴۸۰ مورد رسیده که صنایع معدنی با ۹۰۸ واحد، بیشترین آمار واحد‌های صنعتی فعال استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲۶.۱ درصد پروانه‌های بهره برداری صادر شده در یزد مربوط به صنایع معدنی است، افزود: بعد از آن، صنایع شیمیایی و سلولزی با ۹۰۴ پروانه، سهم ۲۶ درصدی در صنایع فعال استان را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: صنایع فلزی و برق با ۷۴۹ واحد فعال، صنایع نساجی و پوشاک با ۵۲۹ واحد فعال، صنایع غذایی و دارویی با ۳۵۴ واحد فعال و تولید انرژی با ۳۶ واحد، به ترتیب رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند.

صادقیان سهم صنایع فلزی و برق در پروانه‌های بهره برداری صادر شده را ۲۱.۵ درصد، سهم صنایع نساجی و پوشاک را ۱۵.۲ درصد، صنایع غذایی و دارویی را ۱۰.۲ درصد و سهم واحد‌های تولید انرژی را یک درصد از واحد‌های فعال دارای پروانه بهره برداری اعلام کرد.

وی یادآور شد: واحد‌های دارای پروانه بهره برداری در استان یزد تا پایان بهمن ماه برای ۱۰۹ هزار و ۴۲۷ نفر شغل ایجاد کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بخش نظردهی بسته شده است..