شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یزد از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کند

استاندار یزد گفت: همه فعالیت های اتاق بازرگانی وشورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید از ظرفیت دانشگاهیان و اساتید دانشگاه استفاده شود و نباید در جلسات به جمع محدود بسنده شود.

مهران فاطمی شنبه شب در اولین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۳ که در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد،افزود: باید اتصال بدنه دانشگاهی با اتاق بازرگانی وشورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برقرار شده و از تخصص دانشگاهیان برای رفع چالش ها و حل مشکلات استفاده شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ فعالیت های خوبی توسط اتاق بازرگانی یزد انجام شد و فعالیت ها نسبت به قبل بسیار بیشتر و قابل تجلیل است اما برای کارایی بیشتر، اتصال یدنه دانشگاه و اتاق بازرگانی و کمیسیون های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیگیری و عملیاتی شود. .

استاندار یزد گفت: جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هنگامی فایده دارد که بعد از هر جلسه مشکلی حل شده و گشایشی را در فعالیت ها و کسب و کارها شاهد باشیم.

فاطمی ادامه داد: اصل گفت و گو بسیار خوب است اما مصوبات شورای گفت و گو باید کاملا پیگیری شده و حتی به گونه ای اقدام شود که درسطح ملی هم مطرح شده و به عنوان الگو استفاده شود.

وی افزود: به عنوان مثال سکوهای تنظیم بازار و عرضه کالاهای اساسی در استان یزد انجام شد که با ۳۰ درصد زیر قیمت بازار محصولات عرضه می شود و با استقبال مردم مواجه شده و لذا برای معافیت مالیاتی این بخش نیز در سفر وزیر اقتصاد به یزد پیگیری شد و مصوبات خوبی اخذ شد.

استاندار یزد گفت: شورای گفت و گو باید در واحدهای تولیدی برگزار شود تا ضمن حل مشکل واحد صنعتی به صورت میدانی جلسات برگزار شود همچنین ارتقای سطح آموزش ها از دیگر نقاط مثبت این دوره است که باید همچنان ادامه پیدا کند.

فاطمی ادامه داد: ارتباطات بین المللی و دیپلماسی اقتصادی استان باید توسط اتاق بازرگانی یزد فعال شود و قراردادها و تفاهم نامه های منعقد شده نیز پیگیری شود همچنین خواهر خواندگی هایی که انجام شده باید پیگیری و از این فرصت استفاده شود.

وی افزود: مردمی سازی اقتصاد و جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان دستور کار ویژه سال جاری اتاق بازرگانی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است و همه فعالیت ها حول این محور برنامه ریزی و اقدام شود.

استاندار یزد گفت: هر کجا قانون ابهام دارد نباید به ضرر بخش خصوصی تفسیر شود و برخی از قوانین که صریح عنوان شده نیز متاسفانه تبصره هایی زده شده و باعث نارضایتی و گلایه های بخش خصوصی شده که لازم است نشست های حل اختلاف با حضور اداره مالیاتی یزد برگزار شده و این موارد به صورت ویژه پیگیری شود.

رییس اتاق بازرگانی استان یزد نیز در این نشست گفت: بهره گیری از ظرفیت های مختلف به منظور تحقق شعار سال در دستور کار اتاق بازرگانی یزد است و استفاده از ظرفیت های مردمی نیز همواره مورد توجه این اتاق بوده و در سال جدید به صورت ویژه به این حوزه پرداخته می شود.

مجتبی دستمالچیان اظهار داشت: بسیاری از کشورهای مسلمان جمعه و شنبه تعطیل هستند و در در صورتی که در کشور ما پنجشنبه و جمعه تعطیل شود،تنها کشور دنیا هستیم که این اقدام را انجام داده و لذا بر اساس بررسی های صورت گرفته در اتاق بازرگانی اصفهان، تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه، ۸ میلیارد دلار ضرر به بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کند و ما مخالف این تعطیلی هستیم.

در این نشست رضا نجف زاده مدیرکل مالیاتی استان گزارشی در مورد سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی،اینتا کد و ضریب های مالیاتی اصناف ارائه نمود.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..