2 نفر در آی سی یو بستری هستند

آمار مصدومان چهارشنبه سوری استان یزد به ۴۸ نفر رسید

سرپرست سازمان اورژانس استان یزد گفت: ۴۸ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در استان یزد مصدوم شدند.

سید محمدجواد میرجلیلی، سرپرست سازمان اورژانس استان یزد گفت: از ساعت ۱۴ روز گذشته تا ساعت ۸ صبح امروز، ۴۸ تن در استان بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند که  از این تعداد ۱۳ تن خانم و ۳۵ تن آقا هستند.

او افزود: از این تعداد، سه نفر زیر ۱۰ سال، ۲۹ نفر ۱۰ تا ۲۰ سال، هفت نفر ۲۰ تا ۳۰ سال و ۹ نفر بیش از ۳۰ سال بودند. ۳۵ نفر از این افراد به دلیل استفاده از مواد محترقه، ۱۲ عابر و یک نفر هم از پرسنل اورژانس مصدوم شدند و یک کد آمبولانس نیز به دلیل پرتاب ترقه دچار آسیب شد.

سرپرست سازمان اورژانس استان درباره نوع مصدومیت‌ها اظهار داشت: ۱۸ نفر دچار بریدگی و خراشیدگی، ۲۷ نفر دچار سوختگی و سه نفر نیز دچار شکستگی شدند. ۲۱ آسیب به دست و پا، ۱۳ آسیب به چشم، پنج آسیب به سر و گردن، یک آسیب به گوش و هشت آسب به سایر نواحی بدن ثبت شده است.

او ادامه داد: هم اکنون دو نفر به دلیل وخامت حال در بخش آی سی یو و چهار نفر در بخشی‌های تخصصی بستری هستند و ۴۲ نفر نیز به صورت سرپایی در اورژانس تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شدند.

میرجلیلی با اشاره به ۷۱۲ تماس و ۲۳۲ ماموریت نیرو‌های اورژانس در این بازه زمانی گفت: با توجه به اینکه احتمال افزایش آمار مصدومان وجود دارد، نیرو‌های اورژانس در حالت آماده باش قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..