دبیر کل اکو در یزد:

قدردان مهمان نوازی یزدی‌ها هستیم

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با برشمردن موضوعات اولویت دار در دستور کار این سازمان، گفت: سازمان همکاری‎های اکو از سازمان قدیمی با فعالیت‌های گسترده است.

دکتر «خسرو ناظری» در حاشیه برگزاری دویست و هشتادمین نشست نمایندگان دائم سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در یزد با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از عضو کشورهای عضو اکو در شهر میراث جهانی یزد، به سخنان استاندار یزد در شروع این نشست اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه طی این سخنان با ظرفیت‌های یزد در حوزه‌های مختلف آشنا شدیم.

وی با قدردانی از مهمان نوازی یزدی‌ها و فراهم آمدن شرایط مناسب کاری اعضای این نشست، اظهار کرد: سازمان همکاری‌های اقتصادی یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های منطقه‌ای است که هدف از آن گسترش همکاری اقتصادی بین کشورهای عضو است.

ناظری با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در موضوعات اولویت‌داری مانند تجارت و سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، محیط زیست، کشاورزی، صنعت، گردشگری و ذخایر انسانی، گفت: دستور کار فعالیت‌های این سازمان گسترده و مرتبط با حوزه‌های مختلف است.

وی به همزمانی برگزاری سفر نمایندگان عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با سفر سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی(ACD) در یزد اشاره و عنوان کرد: این برنامه به مناسبت انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا در حال برگزاریست که آن را به مردم یزد تبریک می‌گویم.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای گفت‌وگوی همکاری آسیایی، گفت: دومین رویداد یزد در این راستا میزبانی کشورهای عضو اکو است که امیدواریم از این طریق، ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی خودمان را با کشورهای دوست و نوعاً همسایه ایران عزیز به اشتراک بگذاریم.

وی برگزاری این رویدادها را در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان و فراهم آوردن زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف ذکر کرد و گفت: تلاش داریم استان یزد و شهر تاریخی یزد را برای یک میلیارد نفر از مردم کره زمین معرفی کنیم لذا یزد را به مهد رویدادهای بین المللی تبدیل خواهیم کرد تا به تحقق این اهداف راهبردی کمک کند.

استاندار یزد در پایان نیز با خیر مقدم به سفرا و نمایندگان میهمان این روزهای یزد، ابراز امیدواری کرد: این حضور زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر این کشورها به ویژه در حوزه گردشگری با استان یزد شود.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..