معاون استانداریزد تاکید کرد؛

تهیه بانک اطلاعاتی جامع سرطان در یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: باتوجه به وضعیت سرطان در یزد، همت تمامی مسئولین سازمان‌ها و نهادهای استان جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پیشگیری از ابتلا هر چه بیشتر افراد به این بیماری ضرورت دارد.

«علی اکبر عزیزی» در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان یزد گفت: براساس گزارشات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد وضعیت استان یزد در زمینه سرطان نسبت به کشور، در سطح پایین‌تری قرار دارد و با این وجود همت مسئولان امر را در زمینه انجام برنامه‌هایی برای پیشگیری‌ هرچه بیشتر از شیوع و رشد این بیماری در استان می‌طلبد.

وی افزود: بر همین اساس مسئولین تمام سازمان‌ها و نهادهای استان موظف هستند در زمینه کاهش بیماری سرطان و پیشگیری از این بیماری صعب العلاج همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی داشته و تمام توان خود را به کار گیرند تا شاهد کاهش ابتلا به این بیماری در سطح استان باشیم.

عزیزی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی جامع از تمام دسته‌بندی‌های این بیماری و بیماران به منظور برنامه‌ریزی دقیق تر و ارائه هرچه بهتر خدمات و تصمیم‌گیری‌ها اقدام کند.

معاون استاندار با اشاره به ضرورت غربالگری به موقع در استان، افزود: غربالگری در سنین که در معرض خطر هستند به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با تشخیص به موقع این بیماری شاهد کاهش آمار ابتلا به سرطان در استان باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، عزیزی در پایان با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی شیوع سرطان چه در سطح دنیا و چه در کشورما دخانیات است، افزود: متاسفانه شاهد میل به استفاده از قلیان و دخانیات در خانواده‌ها هستیم که در این زمینه باید با ایجاد برنامه‌های متعدد و فرهنگ سازی بیشتر، آثار و ارتباط دخانیات با ایجاد سرطان را برای خانواده‌ها تشریح شود تا با کاهش استفاده از دخانیات در کشور و در سطح استان شاهد کاهش آمار ابتلا به سرطان در این زمینه باشیم.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..