استاندار یزد خبر داد:

تغییر ریل اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان

استاندار یزد از اهتمام جهت تبدیل یزد به مهد ساخت ماشین آلات بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی خبر داد.

فاطمی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان اشکذر با اشاره به تغییر ریل اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان، از اهتمام جهت تبدیل یزد به مهد ساخت ماشین آلات بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی خبر داد و گفت: دور از انصاف است که انگشت اشاره آلایندگی برخی صنایع در چهار دهه را، به سمت دولت سیزدهم که گامی جدی در جهت اصلاح این رویه برداشته است، نشانه بگیریم.
وی ضمن استماع نظرات و پیشنهادات خبرنگاران این شهرستان، رسانه‌ها را دیده‌بانان جامعه خواند و گفت: در سال گذشته دیدار‌های مشترکی با قشر‌های مختلف در ایام تعطیلات نوروز داشتیم ولی امسال سعی کردیم در نشست با خبرنگاران هر شهرستان به صورت مستقیم و از نزدیک با مسائل متن جامع و هر یک از شهرستان‌ها آشنا شویم و با حضور مدیران استانی به مسائل پاسخ دهیم.
فاطمی افزود: البته طی دو سال گذشته نیز کمتر فرصتی دست داد تا به محلات شهر سرکشی کنیم لذا یکی دیگر از برنامه‌های امسال را سرکشی از محلات با شرکت در مراسم‌های افطاری مردم در نظر گرفتیم.
استاندار در ادامه با بیان این که ریل‌گذاری اقتصادی استان در دولت سیزدهم به سمت اقتصاد دانش بنیان است، گفت: وقتی می‌گوییم تغییر ریل گذاری یعنی مصمم به عدم صدور مجوز صنایع آلاینده و پر آب خواه بدون هیچ قید و بندی هستیم.
وی در این باره با اشاره به مصوبه ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده در دشت مهریز – عقدا، گفت: تنها در این دشت سالانه سه هزار درخواست مجوز وجود داشت ولی با این مصوبه استانی، درخواست‌ها به دو هزار مورد و اکنون به یک هزار و ۲۰۰ واحد کاهش یافته است.
فاطمی ادامه داد: حتی به طرح‌های توسعه دارای مجوز‌های صادر شده از قبل که فاقد پیشرفت فیزیکی بودند نیز اجازه فعالیت ندادیم و تنها به طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی داشتند قانوناً اجازه ادامه فعالیت داده‌ایم.
وی تاکید کرد: قائل به این هستیم که یزد را به مهد ساخت ماشین آلات بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی تبدیل کنیم و در همین راستا نیز هم‌اکنون تمام خط تولید کارخانه کاشی را در شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد در حال تولید داریم.
استاندار گفت: قطعاً در صورت نگذاشتن مصوبه ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده، به راحتی و با صدور بی قید و شرط بسیاری از صنایع در استان، نه تنها رشد اقتصادی بهتری بلکه اشتغالزایی بالاتری را به نام استان خود را رقم می‌زدیم ولی با این حال توسعه حوزه دانش بنیان و حوزه گردشگری را در دستور کار استان قرار دادیم.
وی در خصوص نسبت دادن آلودگی‌های صنعتی به این دولت، تاکید کرد: حداقل عمر ساخت یک واحد تولیدی سه سال است و این در حالیست که دولت سیزدهم تنها دو سال فعالیت دارد لذا اگر بعضاً آلودگی واحد‌های تولیدی نیز گزارش می‌شود قطعاً مربوط به قبل از این دولت بوده و دور از انصاف است که انگشت اشاره را از چهار دهه خطای دولت‌های گذشته، به سمت دولت سیزدهم نشانه بگیریم.
فاطمی به بی‌تدبیری ساخت برخی واحد‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها طی دولت‌های گذشته اشاره و عنوان کرد: اولین مصوبه زیست محیطی استان در دولت جدید ایجاد سیستم رصد و پایش آلایندگی‌های محیط زیستی بود و این مگر به دلیل دغدغه محیط زیستی و عزم جدی دولت در این رابطه نبوده است.
وی در مورد واحد‌هایی مانند شیشه مظروف نیز اعلام کرد: این واحد صنعتی حتی مصوبه ستاد تسهیل در طح ریاست جمهوری داشت ولی به دلیل نارضایتی مردم، مراتب را به کشور انعکاس دادیم و رئیس جمهور دستور توقف کار را با در نظر گرفتن اولویت مردم صادر کردند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بخش نظردهی بسته شده است..