مدیر استاندارد یزد:

عدم رعایت خالص فروشی شیرینی کم فروشی تلقی می شود

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: عدم رعایت خالص فروشی شیرینی، کم فروشی تلقی می شود و جرایم خاص خود را به دنبال دارد.

حمید مطهری اظهار کرد: طرح های خالص فروشی شیرینی، پایش کم فروشی، عیدانه و ویژه ماه مبارک رمضان، همچون گذشته و همزمان با سراسر کشور با قوت تمام دنبال می شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد افزود: طرح های مذکور با محورهای نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات، در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل اجرا می شود.

مطهری با اشاره به طرح خالص فروشی در شیرینی فروشی‌های استان عنوان کرد: بر اساس این طرح باید هزینه جعبه شیرینی هنگام فروش انواع شیرینی به طور مجزا محاسبه شود و فروشندگان مجاز نیستند جعبه را به قیمت شیرینی محاسبه نمایند.

وی یادآور شد: در طرح یاد شده شیرینی فروشی‌ها موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله، کم فروشی تلقی می‌شود و واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد.

مطهری با بیان اینکه این طرح از یک سال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: در ابتدای این طرح فقط پنج درصد شیرینی فروشی های استان خالص فروشی شیرینی را رعایت می کردند که اکنون این رقم به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان یزد یادآور شد: در ادامه اجرای این طرح، در برخی موارد شیرینی فروشی ها در استان یزد، ۱۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

مطهری در مورد طرح‌های پایش کم‌فروشی در واحدهای تولیدی استان گفت: کم فروشی در واحدهای تولیدی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه هر هفته بطور متوسط هشت واحد تولیدی بزرگ صنعتی مورد پایش قرار می گیرد، افزود: میانگین کم فروشی این واحدها در کشور بین ۲.۵ تا ۲.۹ درصد است که این رقم در استان ۲.۱ تا ۲.۲ درصد است.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..