در مسابقه بین المللی نامه نگاری شرکت کنید

نامه ای به نسل های آینده درباره دنیایی که امیدوارید آن‌ها به ارث ببرند بنویسند

۳ برنده بین المللی و  ۵ برنده ملی 

اتحادیه جهانی پست از علاقه‌مندان به شرکت در پنجاه و سومین مسابقه نامه نگاری خواست تا با نامه ای به نسل های آینده، درباره دنیایی که امیدوارند آن‌ها به ارث ببرند، بنویسند.

 

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ اتحادیه جهانی پست عنوان مسابقه نامه نگاری سال ۲۰۲۴ را اعلام و از ادارات پست سراسر دنیا دعوت به مشارکت کرده است.
بنابراین گزارش اتحادیه جهانی پست همه ساله با هدف گسترش مهارت‌های نوشتاری برای گروه نوجوان، تشویق شرکت کنندگان به ابراز خلاقیت، اصلاح مهارت‏‌های زبانی از طریق نامه‌نگاری و کمک به تداوم روابط دوستانه بین‌المللی به‌عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی خود این مسابقه را برگزار می‌کند.
امسال اتحادیه جهانی پست پنجاه وسومین دوره این مسابقه را برگزار می کند. این نهاد بین المللی از دانش آموزان سنین ۹ تا ۱۵ سال در سراسر جهان خواسته تا نامه ای به نسل های آینده درباره دنیایی که امیدوارند آن‌ها به ارث ببرند بنویسند.
مهلت دریافت نامه ها تا پایان اسفند ۱۴۰۲ است و فقط نوجوانان تا ۱۵ سال امکان شركت در این مسابقه را دارند.
دفتر بين‌الملل اتحاديه، نامه‌هاي دريافتي از مدارس و افرادحقیقی را مستقیم پذیرش نمی کند، بنابراین تمام آثار را ابتدا باید شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بررسی و پس از داوری، برترین نامه را ترجمه و به مقر اتحادیه ارسال کند.
نامه ها باید در زمینه موضوع اصلی، دست نویس و حداکثر در دو صفحه و ۸۰۰ کلمه به زبان فارسی باشد. همچنین باید در همه نامه‌ها عناصر مربوط به نامه‌نگاري، از جملة عنوان، مقدمه، قسمت اصلی، بخش پایانی و نیز امضا موجود باشد.
علاقه مندان به شرکت در این مسابقه از هر نقطه از سرزمین پهناور ایران عزیز می توانند نامه های خود را به نشانی روابط عمومی پست استان خود و در تهران به نشانی تهران-صندوق پستی ۸۸۱۱-۱۵۸۷۵ ارسال کنند.
شرکت کنندگان باید روی پاکات نامه ارسالی علاوه بر نشانی دقیق و کدپستی، مشخصات کامل نگارنده از جمله نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را نیز درج کنند.
خاطرنشان می شود معیار داوران برای ارزیابی کیفیت نامه ها توجه به حفظ ساختار نامه،مرتبط بودن با موضوع، ساده و روان نویسی،  خلاقیت و استفاده صحیح از زبان و کاربرد واژه ها و همچنین بهره گیری صحیح از علائم نگارشی از موارد حائز اهمیت است.
گفتنی است سه برندة نخست به ترتيب مدال‌هاي طلا،‌ نقره و برنز ویژه دفتر بين‌الملل اتحادیه را دريافت مي‌كنند. همچنين دفتر ارتباطات و امور بين‌الملل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گواهينامه‌ و جوايزي به رسم یادبود به برندگان اهدا خواهد کرد.
هزینه ‏سفر برنده ‏مدال ‏طلا برای ‏حضور در مقر دفتر بین ‏الملل پست واقع در برن سوئیس و دریافت ‏جایزه را اتحادیه تقبل و یا جایزه جایگزینی به صلاحدید اتحادیه تعیین و ارسال می کند.
شرکت ملی پست بر اساس رای هیئت داوران ضمن تقدیر از ۱۰ اثر برتر، به ۵ اثر برگزیده‌ی دارای ویژگی های فوق، جوایزی ارزشمند به رسم یادبود اهدا می کند.

بخش نظردهی بسته شده است..