قهرمان مچ‌اندازی بانوان کشور: با هزینه شخصی به مسابقات کشوری رفتم

لیلا شمسی‌پور” قهرمان وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم مچ اندازی ایران که اخیرا در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ۲ مدال طلا کسب کرد، گفت: با هزینه شخصی عازم این رقابت‌ها شدم و هیچکس به لحاظ مالی از من حمایت نکرد.

این بانوی ۴۰ ساله که پرستار بخش جراحی اعصاب بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد هم هست علاوه بر کسب ۲ طلا در رقابت های انتخابی تیم ملی، سال گذشته نیز مدال نقره مسابقات کشوری همین رشته را کسب کرد.

وی گفت: ۲ پسر دارم، پسر کوچکم در رشته پارکو فعال است و ۱۱ سال سن دارد؛ پسر بزرگم نیز که ۱۷ ساله است، در رشته پاورلیفتینگ فعالیت می کند.

شمسی پور یادآور شد: در سال ۹۳ بعلت سانحه رانندگی، پای چپ خود را از دست دادم و سال ۹۴ ، آغاز فعالیت من در ورزش بود؛ بعد از تصادف همه گفتند چون بدن قوی داری ورزش کن تا پیشرفت کنی، بنابراین وارد باشگاه جانبازان و معلولان شدم و در ابتدا با بسکتبال با ویلچر شروع کردم و مقام سومی و چهارمی کشور را با تیم خود کسب کردم.

وی ادامه داد: رشته های تیمی را دوست نداشتم به همین دلیل به سمت تیراندازی رفتم که مصادف شد با شیوع کرونا و پس از آن وزنه برداری را انتخاب کردم و در مسابقات کشوری پاراوزنه برداری رتبه چهارم را کسب کردم.

این بانوی ورزشکار که از هر دو دست راست و چپ خود در رشته مچ اندازی، طلا دارد از قهرمانی خود در رقابتها ابراز خرسندی کرد و از اینکه پدر و مادر، خانواده و بویژه همسرش او را همراهی می کنند، شکرگذار خداوند است.

وی از نبود حامی مالی برای رقابت های مختلف ابراز ناخرسندی کرد و اظهارداشـت: من با هزینه شخصی خود عازم رقابت های کشوری شدم و هیچ فرد یا ارگانی از من حمایت نکرد.

قهرمان وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم رقابت های انتخابی تیم ملی در رشته مچ اندازی معلولان اضافه کرد: سه نفر از افرادی که در استان مقام آورده بودند بعلت مشکلات مالی نتوانستند عازم رقابت های کشوری شوند و هیچ کس هم از آنها حمایت نکرد.

شمسی‌پور مدعی شد: حتی هزینه های تمریناتم در استان را هم از جیب خودم تامین می کنم.

وی که پرستار بخش جراحی اعصاب است و ۱۶ سال سابقه دارد از عشق خود به پرستاری و کمک به بیماران هم گفت و از اینکه مسوولان بیمارستان دولتی شهید رهنمون و بویژه مسوول روابط عمومی این مرکز درمانی، وی را در همه حال یاری و همراهی کرده‌اند قدردانی کرد.

این بانوی ورزشکار از خیلی مسائل، گله مند بود اما ترجیح داد سکوت کند.

 

یکی از مسائل ناخوشایند در ورزش استان یزد این است که به قهرمانان آن طور که شایسته هست توجه نمی‌شود و حتی استقبال از آنها پس از قهرمانی و کسب مدال نیز به ندرت اتفاق می افتد.

طی چند ماه گذشته که از چند قهرمان نوجوان کشور در رشته های مختلف نیز برای گفتگو با ایرنا دعوت کردیم یک فصل مشترک صبحت های همه آنها عدم حمایت قابل اتکا از سوی حامیان مالی و مسوولان ورزشی استان بوده است.

برای یزد که در حوزه ورزش قهرمانی کشور حرفی برای گفتن ندارد و همیشه تک ستاره ها نام یزد را بلند آوازه کرده اند لازم است از قهرمانی تیمی و انفرادی حمایت لازم و شایسته بعمل آید.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..