۳۱ واحد صنعتی استان یزد ملزم به استفاده از آب‌های غیرمتعارف هستند

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در استان به استناد بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ‌۱۴۰۲، ۳۱ واحد صنعتی باید از آب غیرمتعارف (پساب و آب دریا) استفاده کنند.

به گزارش  روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، “جواد محجوبی” در نشست با صنایع مشمول آبهای غیرمتعارف با بیان اینکه ۳۱ واحد صنعتی و معدنی دارای همین تعداد منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ می شوند افزود: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است، اظهار کرد: با توجه به اعلام نظر وزارت نیرو بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۴ از آب غیر متعارف استفاده نمایند.

این مسئول با بیان اینکه آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است خاطرنشان کرد: تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفند سال گذشته آب متعارف آن ها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه حجم آب آزاد شده به سایر واحدهای صنعتی اختصاص نمی یابد، تصریح کرد: آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..