برنامه شهرداری یزد برای رفع مشکل آبگرفتگی

سرپرست منطقه دو شهرداری یزد: حفر چاه‌های جذبی برای جلوگیری از تجمع آب در هنگام بارندگی در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد.

 

به گزارش یزدی نیوز علیرضا ابویی گفت: به منظور جلوگیری از تجمع آب هنگام بارندگی، عملیات حفر چاه جذبی توسط منطقه دو شهرداری در حال انجام بوده که برای ساماندهی معابر اصلی و فرعی سطح شهر و ایجاد معابر ایمن با تردد مطلوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام جلوگیری از حوادث ناشی از جریانات آب‌های سطحی در معابر شهری در سطح منطقه به خصوص در هنگام وقوع سیل‌های احتمالی و بارندگی شدید است.

سرپرست منطقه دو شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد که با این اقدام بتوان در ادامه خدمات صورت گرفته براساس شناسایی نقاط بحرانی آبگرفتگی معابر در سطح شهر، حفر چاه‌های جذبی و عندالزوم اجرای عملیات حفر کانال هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه اقدام کرد.

ابویی ادامه داد: حفر حدود ۱۰۰ حلقه چاه از ابتدای سال گذشته تاکنون در سطح منطقه انجام شده که شامل عملیات حفر میله و انبار چاه، طوقه چینی، اجرای حوضچه و نصب دریچه است.

وی در ارتباط با اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور، گفت: این کار در سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال انجام شد و همچنین کار کانال هدایت آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..