استاندار: هزینه های مسکن ملی یزد شفاف اعلام شود

استاندار یزد گفت: همه هزینه های هر واحد مسکن ملی و همچنین آماده سازی زمین های واگذاری به‌صورت شفاف برای مردم اعلام شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی  در نشست شورای مسکن استان یزد، افزود:همه هزینه هایی که باید توسط مردم پرداخت شود بصورت ریز و شفاف اعلام شود .

وی ادامه داد: مصوبات شورای مسکن نیز باید دنبال شده و اجرایی شود و فقط نباید بر روی کاغذ باقی بماند؛ بنده نسبت به همه شما مدیران ارادت دارم و اگر تذکری داده می شود مربوط به جایگاه حقوقی شماست و بدلیل حق مردم است.

استاندار یزد افزود: با تعارف کردن و مصاحبه کردن، خانه برای مردم ساخته نمی شود و با پیگیری شما مدیران ، مردم می توانند این امید را داشته باشند و لذا همه مصوبات باید اجرایی گردد و در این رابطه شخص مدیران پاسخگو باشند.

فاطمی اظهار داشت: هیچ دستگاهی حق ندارد بگوید مستقل هستیم و همه باید برای مسکن مردم کار کنیم، جمعه ها نیز به‌صورت سر زده از پروژه های مسکن ملی بازدید خواهیم داشت و اگر روندی مشکل دارد صریح و شفاف باید گفته شود و بر اساس قول شما به مردم قول می دهیم.

وی ادامه داد: از هیچ مدیری نمی پذیریم که تعلل داشته باشد ، متاسفانه برخی از ادارات در پاسخگویی مکاتبات مرتبط با مسکن ملی تعلل هایی دارند که ضرر آن به مردم خواهد رسید.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان گفت: تکریم مردم در بانک ها و ادارات باید در راس فعالیت ها باشد و مردم بر ما منت دارند و بانک نیز کارمندان خود را توجیه کند که وام‌های تکلیفی هیچگونه منتی برای مردم ندارد و مردم ولی نعمت ما هستند و همه وظیفه داریم مردم را تکریم کنیم.

فاطمی ادامه داد: بعضا گزارش هایی داده شده و مردم معترض هستند که بد رفتاری در بانک ها صورت می گیرد؛ هر این موارد معدود است ولی همین تعداد هم قابل قبول نیست و باید تسهیلات تکلیفی قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم پرداخت شود.

وی افزود: اقشار مختلف را خانواده خود بدانیم و اگر این حس را داشته باشیم قطعا کار مردم زودتر حل خواهد شد و سرمایه اجتماعی دولت نباید به‌خاطر کم کاری مجموعه یا مدیری ، خدشه دار شود و در این رابطه تعارف نداریم .

استاندار یزد گفت: در نشست های بعدی شورای مسکن استان یزد ، مدیران کم کار را به مردم معرفی خواهیم کرد چون زمان ما بسیار محدود است و تورم نیز بر این مشکلات افزوده و هر گونه تعلل باعث ضرر زیادی برای مردم خواهد بود.

در این نشست گزارش از اقدامات انجام شده اعلام و تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین شجاعان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌دلیل عدم پیگیری مسکن محرومان استان بعد از شش ماه کلنگ زنی، کارت قرمز دریافت کرد و فرماندار میبد و مدیران بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شهرستان میبد و دو پیمانکار بخش خصوصی نیز به‌دلیل عملکرد مثبت مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..