رییس فدراسیون ترای اتلون:

معرفی ورزش سه گانه در اولویت استان‌ها باشد

رییس فدراسیون ترای اتلون (سه‌گانه) گفت: معرفی و توسعه این رشته جذاب باید با همکاری بخش‌های مختلف بیش از گذشته در اولویت استان‌های کشور باشد.

به گزارش یزدی نیوز، مهدی گودرزی در مجمع انتخاباتی هیات ترای اتلون استان یزد افزود: برای تحقق این هدف مهم و آشنایی هرچه بیشتر مردم و جوانان باید در سطح استان‌ها شاهد اقدامات بسیار جدی و خوبی باشیم.

وی در ادامه با تبریک به منتخب مجمع ادامه داد: روند اجرایی هیات یزد به خوبی در حال انجام است و پس از مجمع عمومی و بررسی‌های انجام شده در خصوص برنامه‌های کادر جدید ، مجمع انتخاباتی برگزار و رئیس هیات انتخاب شد که امیدوارم در روند دیگر برنامه های هیات نیز به این صورت اجرا و عملیاتی شود.

این مسئول ورزشی بیان کرد: اگر همه اعضاء هیات همدل و همراه باشند و تلاش و همت مضاعف برای توسعه این رشته داشته باشند آینده روشنی در انتظار این رشته در استان یزد خواهد بود و انتظار داریم جلسات هیات رئیسه به طور منظم برگزار و برنامه های هیات یکی پس از دیگری انجام شود.

همچنین سید احمد هاشمی معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد به اهمیت و ضرورت توسعه ورزش سه گانه با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در سطح استان و همچنین برگزاری مسابقات و توجه به موضوع مهم استعدادیابی اشاره کرد.

 

در این مجمع پس از رای گیری محمدمهدی دانشگر به عنوان تنها نامزد این ریاست هیات ترای اتلون استان یزد با کسب ۱۹ رای به عنوان سکاندار این هیات انتخاب شد.

همچنین در ادامه اعضاء هیات رئیسه هیات ترای اتلون استان یزد هم با رای اعضاء مجمع انتخاب شدند.

ورزش سه گانه یا ترای اتلون یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی در زمینه شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی را باید انجام دهند، مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند، این رشته از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شد.

نخستین مسابقه سه گانه جهان در سال ۱۹۲۱ در کشور فرانسه با شرکت ۱۵ نفر با نام مسابقه سه ورزش برگزار شد که در آن ورزشکاران مسافت هفت کیلومتر را رکاب زدند، پنج کیلومتر دویدند و در انتها ۳۰۰ متر شنا کردند که ۱۲ نفر موفق شدند به خط پایان برسند.

استان یزد ۶۲ هزار ورزشکار و ۴۷ هیات ورزشی است.

منبع:ایرنا  یزد

بخش نظردهی بسته شده است..