با حضور رئیس کل دادگستری یزد؛

کلنگ احداث ساختمان جدید دادگستری بهاباد به زمین زده شد

کلنگ احداث ساختمان جدید دادگستری بهاباد در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد به زمین زده شد.

به گزارش یزدی نیوز، در مراسمی که با حضور غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد برگزار شد، کلنگ احداث ساختمان دادگستری بهاباد به زمین زده شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم کلنگ زنی این ساختمان اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادگستری بهاباد در سه طبقه و با زیربنای یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۱۰۰ مترمربع احداث خواهد شد که این ساختمان برای فعالیت پنج شعبه دادگاه پیش‌بینی شده است.

غلامعلی دهشیری در مورد اعتبار تخصیص یافته به احداث این ساختمان افزود: تخصیص ۱۷ میلیارد تومان از منابع اعتبارات قوه قضائیه و سفر رئیس قوه قضائیه به یزد انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: مجری این پروژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد است و قرار است این پروژه را ظرف کمتر از دو سال به بهره‌برداری برساند.

دهشیری تصریح کرد: نهاد قضائی کشور یک دستگاه حاکمیتی است که ارتباط مستمر و مستقیم با ارباب رجوع دارد، از اینرو اصول رعایت اخلاق حرفه‌ای، تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی شایسته به مردم به عنوان اهداف عالیه این دستگاه تلقی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: دستگاه قضائی در جامعه به لحاظ مسئولیت و وظیفه ای که طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عهده دارد، حائز اهمیت است و طبق این اصل، مهمترین وظیفه دستگاه قضایی تحقق و اجرای عدالت در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان یزد گفت: فضای فیزیکی استاندارد و مناسب با سختی کار قضا و لحاظ شرایط آب و هوایی یکی از مقدمات دادرسی عادلانه و از لوازم رعایت تکریم ارباب رجوع و همکاران قضایی و اداری است که این پروژه با همین هدف و ایجاد فضایی آرام و محیطی دلنشین در حال ساخت است.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز و فراهم کردن امکانات مناسب برای قضات و مسئولان قضایی اظهار داشت: باید با فراهم کردن امکانات لازم، دغدغه فکری این مسئولان را که در برقراری عدالت در جامعه فعالیت می کنند، کاهش داد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..