مدیرکل منابع طبیعی یزد:

حفظ منابع طبیعی در گرو آموزش و فرهنگ سازی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: حفظ منابع طبیعی در گرو آموزش و فرهنگ سازی در جامعه و بین نسل جوان با برنامه‌های مناسب است و باید همه مردم و مسئولان ماموریت خود را انجام دهند.

به گزارش یزدی نیوز کمال کریمی در آیین تودیع و معارفه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز افزود: باید در قالب یک برنامه مدون و عزم جدی همگانی، برای تحقق اهداف عالیه در حفظ منابع مختلف طبیعی با کار مناسب در استان اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از طرف ریاست جمهوری به سازمان جنگل‌ها ابلاغ شده ادامه داد: براساس این طرح در مدت سه سال باید این درختان از سوی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کاشته شود که امیدواریم با توجه به وجود نهالستان بزرگ شهرستان یزد این اقدام به خوبی سرانجام گیرد.

این مسئول با اشاره به درجه یک بودن شهرستان مهریز در ارزیابی‌های سال‌های گذشته در حوزه منابع طبیعی و انجام برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای گفت: این شهرستان همچنان با انجام فعالیت های مطلوب، این درجه یک بودن را حفظ خواهد کرد.

همچنین فرماندار مهریز در این آیین که جمعی از مدیران شهرستان حضور داشتند با تبریک اعیاد شعبانیه، با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری از اداراتی است که با مراجعه زیاد مردم مواجه است، بر تکریم ارباب رجوع و خوشرویی در ارتباط با مراجعه کنندگان تاکید کرد.

 

محمد دهقان بنادکی به تقویت روابط عمومی در ادارات شهرستان اشاره کرد و افزود: مدیران شهرستان فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهند ولی گزارش و فعالیت ها به مردم ارائه نمی شود که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب، بازخورد این زحمات را در شهرستان داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه بر حضور فیزیکی مدیر و کارشناسان منابع طبیعی در وقایعی مانند سیل و طوفان و ارائه نظرات تخصصی تاکید کرد و با اشاره به حفظ پوشش گیاهی که در اثر کم آبی و گسترش بیابان ها روی می دهد، ارائه نظرات تخصصی منابع طبیعی در خصوص سیل بندها و بندهای خاکی را از مواردی عنوان کرد که باید به آنها توجه شود.

در پایان این آیین با قدردانی از سید علی باقری به جای وی علی دهقان به عنوان رییس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز معرفی شد.

عرصه‌های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد و بخش مرکزی شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

با توجه به بیابانی بودن یزد بیشتر مراتع استان از نوع فقیر و خیلی فقیر است و وسعت مراتع درجه یک آن خیلی کم است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..