کشف محموله چوب قاچاق در اراضی ملی بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از کشف یک محموله هزار کیلوگرمی چوب گز قاچاق در اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

«محبوبه معتمدنیا» در باره جزئیات این محموله کشف شده، گفت: در پی گزارشات محلی در خصوص بریدن و جمع آوری چوب‌های گز در اراضی ملی شهرستان واقع در منطقه «دشت خون» و در پی تحقیقات مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان از این منطقه، اکیپ حفاظت پس از اخذ مجوز از دادستان شهرستان، بیش از یک تن چوب گز قاچاق کشف و توقیف کردند.

وی افزود: با دستور دادستان شهرستان، یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب گز و ادوات جرم از جمله دستگاه های اره برقی کشف و توقیف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بافق از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تصرف و تجاوز اراضی، بوته کنی و قاچاق چوب، برداشت گیاهان دارویی، شن و ماسه و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس حاصل نمایند.

به گزارش یزدی نیوز منطقه وسیعی از دشت های بیابانی شهرستان بافق که جزئی از ارضی ملی محسوب می‌شود، زیر پوشش بوته های گونه گیاهی گز است. گونه گیاهی گز جزو گونه‌های جنگلی به حساب می آید که بریدن و حتی هرگونه حمل آن جرم است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..