مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد:

جشنواره تئاتر ملی خیابانی در اردکان برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار در هفته پایانی آذرماه امسال به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام عباس زارع در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردکان اظهار داشت: اصلی‌ترین محورهای این جشنواره ترویج آرمان‌ های شهدا، تصویرسازی از قهرمانان دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترویج امید، تکریم خانواده شهدای انقلاب و ایجاد اتحاد و همدلی بین خانواده ایثارگران است.

وی با بیان اینکه بهترین ابزار برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت هنر است، عنوان کرد: ۷۰ درصد پدران و مادران شهدا از دنیا رفته اند بدون آنکه مستندی از آنها ثبت و ضبط شود اما امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان اردکان خاطرات و وصیت نامه شهدا ماندگار شود.

زارع همچنین به بیان برنامه های این سازمان در هفته دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: دیدار جامع و کامل از تمام فرزندان شهدا با همکاری مدیران ادارات، سپاه پاسداران و بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد گفت: نواختن زنگ ایثار در ششم ماه مهر، حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مدارس به منظور گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری در بین دانش آموزان و قرائت وصیت نامه شهدا در صبحگاه مدارس از جمله فعالیت هایی است که یاد شهدا را زنده نگه می دارد .

زارع با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: هر ملتی که بصیرت و آمادگی دفاع از خودش نداشته باشد معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار شود، اگر ارث شهدا را نگه نداریم دشمن بر ما مسلط می شود و کشور را به غارت می برد.

وی با بیان اینکه حس ایثار و شهادت در جامعه زنده، پویا، قوی تر و ارزشمندتر باشد، اظهار امیدواری کرد: نشست ها پربار تر باشد تا یاد شهدا ماندگارتر شود.

سرپرست فرمانداری اردکان نیز در این مراسم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌خصوص برای نسل جدید ضروری است و در این راه باید به‌صورت ویژه به بخش تولید محتوا توجه شود.

حسین سبزواری گفت: ضرورت دارد تا با یک عزم جهادی و عمومی در مسیر توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

گفتنی است؛ این جشنواره با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد و با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری افق کویر اردکان چادرملو برگزار می شود .

موضوعات جشنواره شامل، ایثار و ایثارگری در طول تاریخ ایران، شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت ، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و رضوی، خاطرات آزادگان، جانبازان و ایثارگران استان یزد و … است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..