۲ سانتی متر به سرانه ورزشی یزد اضافه می‌شود/ اتفاقات خوب فوتبالی یزد در راه است

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به بهره برداری از ۱۳ طرح ورزشی به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها تنها دو سانتی متر به سرانه ورزشی استان اضافه خواهد شد.

«علیرضا پورسلمان»در جمع اصحاب رسانه ضمت تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه اسلام) و تقارن عاشورای حسینی با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: این تقارن را می توان به لحاظ تبیین و آگاهی‌بخشی و پاسداشت و حفاظت از اهداف مقدس انقلاب اسلامی حائز اهمیت دانست.

وی افزود: امروز در جریان جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خبرنگاران با ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر سیاه نمایی معاندین می‌توانند بسیار موثر واقع شوند لذا جا دارد در شش ماه از فعالیت خود در این حوزه، از خبرنگاران به عنوان همکارانمان قدردانی کنم.

وی همکاری فعالان رسانه در حوزه ورزش را انگیزه بخش همگان در این رابطه خواند و گفت: نگاه صادقانه در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

پورسلمان در ادامه به سیاست‌ها و راهبردهای اداره کل ورزش و جوانان استان در دوره جدید اشاره و اظهار کرد: نقش اداره کل باید به عنوان نقش راهبری و هدایتگری هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جونان باشد و تلاش کردیم شورای ورزش استان به صورت فعال با حضور همه دستگاه‌های فعال در حوزه ورزش و جوانان با مشارکت در این بخش نقش آفرینی مناسبی داشته باشند و شاهد هم افزایی در این دو حوزه باشیم و از جزیره ای عمل کردن و هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری کنیم.

وی موضوع مهم دیگر را نظام فرهنگ‌سازی و نشاط آفرینی در حوزه ورزش بیان کرد و افزود: نقش‌آفرینی جوانان در حوزه‌هایی که باید حضور موثر داشته باشند، در قالب سمن‌ها و کارگاه‌ها در قالب طرح‌های ابلاغی و ارائه شده از سوی خود سمن‌ها را دنبال می‌کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این که طیف سنی ورزش از کودکی تا سالمندی را در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: در واقع اداره کل ورزش و جوانان نیستیم بلکه اداره کل زیرساخت ورزش و جوانان محسوب می‌شویم چرا که موظف به ایجاد زیرساختها در این حوزه‌ها هستیم و باید بر آنها نظارت نیز داشته باشیم.

پورسلمان عدم مطالعه دقیق در ساخت و مکان یابی و بودجه ریزی اماکن ورزشی از مشکلات کشور در این حوزه ورزش عنوان و اظهار کرد: آنچه مورد نظر خبرنگاران و اغلب مخاطبان است، موضوع ورزش قهرمانی است که پیشانی ورزش و جوانان استانهاست لذا در این حوزه تلاش داریم ساماندهی نیروهای انسانی هیئات ورزشی را گام به گام پیش ببریم و در این راستا نشست‌های تخصصی با هیاتهای ورزشی داشته‌ایم و آنها را ارزیابی و پایش می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توانیم با امکانات موجود در تمام حوزه‌های ورزشی موفق عمل کنیم ولی می‌توانیم بر رشته‌های دارای مزیت مانند ورزش‌های دارای زیرساخت و دارای جایگاه در کشور تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ترسیم مسیر درست و آینده نگری صحیح در این رشته‌ها برایمان قابل تامل است لذا در حوزه استعدادیابی و آموزش ورزشکاران، داوران و مربیان، ورود بخش خصوصی در این رشته‌ها برای حمایت از مربی و ورزشکار، تاکید بر برگزاری لیگ‌های شهرستانی و استانی و حضور در لیگهای کشوری، پایش این رشته‌ها و تعامل با آموزش و پرورش با هیات‌های ورزشی از جمله اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در این راستاست.

وی از اصلاح در اعزام‌ها و رصد مدال آوری قهرمانان استانی در تیم ملی، ارزیابی آموزش در هیات‌های ورزشی و ارتقای مربیان و داوران، اهتمام هیاتها به قهرمانان ورزشی خود و عدم تشکیل تیم‌های ورزشی پایه را از دیگر سیاستهای پیش روی اداره کل ورزش و جوانان استان خواند.

پورسلمان در حوزه جوانان نیز ۸۵ سمن فعال و ۲۸ درخواست جدید داریم و تلاش می‌کنیم فعالیتها در این حوزه تقویت شود.

وی موضوع خانواده را از موضوعات مورد اهتمام ویژه اداره کل ورزش و جوانان در بخش جوانان ذکر کرد و گفت: تلاش داریم با همکاری صنایع در تامین جهیزیه و ازدواج در استان اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان ۱۰۰ درصد بودجه ابلاغی کشور و وزرات نفت را جذب کرده که بیانگر فعالیت مستمر این اداره کل است و در نظر داریم به مناسبت هفته دولت ۱۳ طرح ورزشی در استان را با مجموع اعتبار ۱۱ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار دهیم که البته با بهره برداری از آنها که اهم آن سالن ورزشی بانوان بهاباد با اعتبار ۳.۴ میلیارد تومان است، علی رغم ۱۴ هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا تنها دو سانتی متر به سرانه ورزشی استان افزوده خواهد شد.

وی سرانه فعلی ورزش استان در حال حاضر را ۶۸ سانتی مترمربع به ازای هر نفر ذکر کرد و گفت: با توجه به ۶۸ طرح نیمه تمام ورزشی در استان هیچ طرج جدیدی را در هفته دولن کلنگ زنی نخواهیم کرد.

پورسلمان با اشاره به فعال بودن طرح سالن دو و میدانی ورزشگاه بزرگ یزد پس از ۱۱ سال وقفه، ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این سالن تحول خوبی را در ورزش دو و میدانی استان و اتفاقات بزرگی در این حوزه را شاهد باشیم.

وی از اختصاص سه میلیارد تومان بودجه امسال سفر ریاست جمهوری به ورزشگاه بزرگ یزد خبر داد و گفت: امیدواریم با تدوین طرح جامع این ورزشگاه شاهد تکمیل سایر بخش‌های این مجموعه باشیم، ضمن این که به زودی یک استادیوم ویژه بانوان در این مجموعه نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وی با اشاره به اظهارنظرهای اخیر رییس هیات فوتبال استان در مورد وضعیت نامطلوب زمین چمن شهید نصیری یزد، این اظهارات را یک نظر شخصی خواند و گفت: قطعاً بانوان ما خیلی خوب می‌دوند و از آنها حمایت خواهیم کرد و شاید اظهارات رئیس هیات فوتبال به اشتباه بیان شده است.

وی تاکید کرد: ورشگاه شهید نصیری یزد قطعاً میزبان لیگ دسته یک فوتبال خواهد بود ولی اگر مجموعه ورزشی اردکان آماده شود، نماینده اردکانی استان در این بازیها می‌تواند بازیها را به این شهرستان انتقال دهد.

وی با بیان این که اتفاقات خوب فوتبالی در راه استان یزد است، گفت: امسال علاوه بر حضور نماینده استان در لیگ یک و تلاش بر استفاده از ظرفیتهای بومی استان در این تیم، در لیگ دسته دو فوتبال نیز به صورت کاملاً یزدی تیم‌داری خواهیم کرد و از یزدی‌ها می‌خواهیم برای تست‌های شهید قندی اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: یزد در لیگ دسته سه فوتبال نیز تیم‌داری می‌کند و تماشاگران نیز باید با فرهنگ اصیل یزدی در بازیها حضور یابند و با جدیت با بداخلاقی‌ تماشاگران برخورد خواهیم کرد و حتی اگر مجبور شویم بازی را بدون تماشاگر برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که در فوتسال نیز اتفافات خوبی در حال پیگیری است، از میزبانی یزد در چند رویداد بین‌المللی در حوزه آقایان و بانوان خبر داد و گفت: در آینده تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با تیم ملی آذربایجان به میزبانی یزد بازی خواهد داشت و شمشیربازان خارجی را نیز پس از ۱۲ سال در قالب برگزاری کمپ بین المللی شمشمیربازی دوباره در یزد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در رقابتهای کاراته وان کشور نیز در شهریورماه میزبانی یزد را خواهمیم داشت و امیدواریم تجارب و موفقیتهای خوبی را در این باره کسب کنیم.

وی افزود: المپیاد ایرانیان را در پایان سال خواهیم داشت ولی تیمی از استان اعزام نخواهد شد مگر این که با استفاده از ظرفیتهای پایگاه قهرمانی از ظرفیت قهرمانی و مدال اوری آن اطمینان داشته باشیم.

«مهدیه جمشیدی» معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه هشت هزار و ۸۹ نفر کل متقاضیان وام ازدواج در استان بوده و سه هزار و ۵۸۲ نفر در صف انتظار هستند که از مجموع آنها چهار هزار و ۵۰۷ نفر وام ازدواج دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۵۶ درصد از متقاضان وام ازدواج با جذب شش هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام ازدواج، در جذب و پرداخت تسهیلات ازدواج استان برتر کشور هستیم.

گفتنی است در این نشست که با حضور معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد، به دیگر سئوالات خبرنگاران نیز پاسخ داده شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..