معضل جدی فساد در استان یزد وجود ندارد

بازرس کل استان یزد: رویکرد اصلی سازمان، پیشگیری از فساد است و در استان معضل جدی در بحث مبارزه با فساد نداریم.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام طالبی گفت: رویکرد اصلی بازرسی کل استان بر پیشگیری از فساد بوده و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی از سال‌های گذشته تاکنون موید این مساله است.

وی با اشاره به اینکه معضل جدی در بحث مبارزه با فساد در استان نداریم، افزود: اگر در دستگاهی هم اتفاقی می‌افتد عمدتا به لحاظ عدم اشراف مدیر و معاونان و یا مسئولان مالی به قوانین و مقررات است که این موضوع هم اکثرا از طریق دوره‌های آموزشی و نامه‌های هشداری رفع می‌شود.

بازرس کل استان تصریح کرد: ما مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را سرمایه‌های نظام محسوب می‌کنیم و حفظ و حراست از آنان را به لحاظ تشکیلات نظام و اداری و سازمانی و اخلاقی را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: آمار این بازرسی کل در معرفی مدیران به داسرا و هیات‌های حل اختلاف استان بسیار ناچیز است و اکثرا با تذکر و هشدار حل می‌شود.

طالبی گفت: تمام تلاش و زحمت همکاران در بازرسی کل بر این بوده تا پیشنهاداتی که برای اصلاح و رفع آسیب به دستگاه‌های اجرایی داده می‌شود پیشنهاداتی علمی، اثرگذار، اصلاحی و قابل اجرا باشد.

بازرسی کل استان درباره این ادعا که جرات مدیران دستگاه اجرایی برای انجام کار با ورود دستگاه‌های نظارتی از بین می‌رود، خاطرنشان ساخت: اتفاقا سعی و تلاش مجموعه دستگاه‌های نظارتی بر این است تا جرات به مدیر داده شود و نمونه آن هم راهکار‌های ارائه شده به مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..