بالا بودن قیمت پوشاک در یزد نسبت به برخی استان‌ها

مقایسه قیمت بازار پوشاک یزد با برخی از استان‌های دیگر در جلسه کمیته تنظیم بازار ایام پایان سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوز جلسه کمیته تنظیم بازارایام پایان سال با موضوع قیمت پوشاک در یزد برگزار شد

در این جلسه علی احمدیان معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری یزد با اشاره به گزارشات مردمی مبنی بر بالا بودن قیمت پوشاک در یزد نسبت به مناطق دیگر به گونه‌ای که برخی از مردم برای تهیه پوشاک به استان‌های دیگر سفر می‌کنند خواستارسودمنطقی وقیمت متعادل پوشاک از طرف فروشندگان در شهرستان و بررسی و نظارت بیشتر و ارائه راهکاراز طرف مسئولین ذیربط شد.

در ادامه علی عزیزی رییس اتحادیه صنف پوشاک یزد با اذعان به اینکه در برخی موارد قیمت پوشاک در یزد از برخی از استان‌های دیگر بالا‌تر است وفروشندگان هم از این گرانی‌ها راضی نیستند گفت: افزایش قیمت پارچه، ناچیزبودن سهم فروشنده یزدی از تولیدات داخل استان، افزایش اجاره بهاء مغازه‌های اجاره‌ای در یزد و افزایش دیگر هزینه‌های جاری، فعالیت فروشندگان بدون جواز کسب، نوسانات بازار، بالابودن قیمت پوشاک برند‌های کشوری، قاچاق پوشاک وتصدی گری اتباع بیگانه همگی از جمله دلایل گرانی در صنف پوشاک است که باید هر چه سریعتر برای ساماندهی آن اقدامی جدی از سوی مسئولان انجام شود.

همچنین حسین شریعتمداری مدیر بازرسی ونظارت اتاق اصناف یزدگفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت و پایش بازار انواع کالا و خدمات ویژه نوروز ۱۴۰۱، از تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش تقاضای عمومی شهروندان، در روز‌های پایانی سال و لزوم کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت در سطح یزد، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش کالایی بر نحوه عرضه و قیمت انواع کالا‌های اساسی توسط بازرسان به صورت دو شیفت (صبح و عصر) و همچنین در ایام تعطیل نظارت بیشتری خواهد شد.

شریعتمداری افزود: بازرسان اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی با همراهی کارشناسان اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط و تعزیرات حکومتی، در قالب گشت‌های مشترک بر واحد‌های صنفی نظارت بیشتری خواهند داشت.

وی در خصوص راهکار‌های متعادل شدن قیمت پوشاک در یزدگفت:الزام به ارائه کردن فاکتورخرید از طرف فروشندگان؛ افزایش نرخ جریمه‌های گران فروشی و کم فروشی جهت بالابردن کیفیت برخورد، افزایش نظارت در صحنه بازارپوشاک در زمینه مقابله با گران فروشی، جلوگیری از قاچاق پوشاک، شناسایی فروشندگان فاقد جواز کسب. از مواردی است که در تثبیت و متعادل کردن بازارپوشاک موثراست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..