افتتاح فاز نخست طرح بازچرخانی پساب یزد ـ خرداد سال آینده

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد: فاز نخست طرح بازچرخانی پساب در استان حداکثر تا خرداد سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش یزدی نیوز، علی ارمی گفت: پس از طرح ایده این طرح، نسبت به انجام مطالعات آن توسط مشاور اقدام شد؛ کلیات طرح نیز در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مصوب و عملیات طراحی و تهیه نقشه‌های اجرای آن توسط واحد فنی طرح و توسعه در مدت ۲ ماه انجام شد.

 

وی افزود: تامین اعتبار مربوط به بخش تامین لوله و اجرا از منابع داخلی شرکت در پاییز سال جاری اخذ و فرایند برگزاری مناقصه نیز در حال انجام است. با برنامه ریزی انجام شده از اوایل اسفندماه سال جاری، عملیات احداث خط لوله آغاز خواهد شد و حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ فاز اول پروژه به بهره برداری می‌رسد.

 

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد، خط لوله به طول چهار هزار و۳۰۰ متر از لوله GRP به قطر ۴۰۰ میلیمتر به همراه نصب شیرآلات و اتصالات مربوطه و حفر و آماده سازی ۳ حلقه چاه جذبی به عمق ۳۰ متر را از مشخصات کلی فاز یک این طرح عنوان کرد.

 

گفتنی است پساب تصفیه شده حاصل از تصفیه خانه‌های فاضلاب به عنوان یک منبع جدید و دائمی مورد توجه کارشناسان برای جبران کمبود آب قرار گرفته و بر این اساس به روش‌های گوناگونی می‌توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد و جلوی هدر رفت آب را گرفت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..