امام جمعه مهریز با گلایه از وزیر جهاد کشاورزی:

دولت انقلابی باید رویکرد انقلابی از خود نشان دهد

امام جمعه مهریز با اشاره به مشکلات و کمبود امکانات مورد نیاز کشاورزان و دامداران این شهرستان از وزیر جهاد کشاورزی گلایه کرد و از او خواست تا به جای مراجعه به امکان بهینه شده و بدون مشکل، به مراکزی مراجعه کنند که مردم از مشکلات در رنج و مشقت هستند.

حجت‌الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» به سفر اخیر وزیر جهادکشاورزی به این شهرستان واکنش نشان داد و با اشاره به مشکلات متعدد کشاورزان و دامداران خاطرنشان کرد: قشر کشاورز و دامدار این شهرستان از نبود و کمبود امکانات بسیار رنج می‌برند، اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از این موضوع غفلت کرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان مهریز در سفر وزیر کشاورزی، وی را به مکان‌هایی که دارای امکانات بهینه و مناسبی وجود دارد، بردند، تصریح کرد: متأسفانه این موضوع در دولت گذشته هم تکرار شد و مجتمعی که برای کشاورزی و دامداری در این شهرستان فعال بود برای چندمین بار مورد بازدید و افتتاح قرار گرفت، این دولت انقلابی است و باید رویکرد انقلابی از خود نشان دهد.

محی الدینی تاکید کرد: هم اینک کشاورزان و دامداران زیادی با مشکلات و کاستی‌ها روبه رو هستند، وزیر کشاورزی باید در جریان سفر خود از نزدیک با این افراد سخن می‌گفت و به مشکلات آن‌ها می‌پرداخت نه اینکه تنها به مراکزی می‌روند که هیچ کاستی و مشکلی در آن وجود ندارد و همیشه هم مورد بازدید مدیران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته با تصمیمی که مدیران شهرستان گرفتند، همه دامداران را به منطقه خاصی انتقال دادند تا از مشکلات کاسته شود، اما در این مدت امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار نداده و آن ها همچنان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، مسئولان اگر به دنبال یافتن حقیقت و مشکلات مردم هستند به این مراکز بروند و با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شوند.

امام جمعه مهریز یادآور شد: بارهای کشاورزان و دامداران از نبود و کمبود امکانات رنج برده و نسبت به این موضوع معترض بودند که چنین بار به دفتر امام جمعه مراجعه کردند و ما هم از مسئولان مطالبه‌گری کردیم، اما گویی گوش شنوا وجود ندارد، امیدواریم دولت مردمی سیزدهم در این زمینه اقدام درخوری انجام دهد.

وی ادامه داد: توقع داشتیم وزیر کشاورزی از مجتمع کارخانه شیر که در این شهر وجود دارد و چندین سال در تملک بانک قرار گرفته و هیچ اقدامی برای این مشکل نشده است، بازدید داشته باشد و به دنبال حل مشکلات آن‌ها برود. این درحالی است که بانک‌ها حق تملک کارخانه‌ها را ندارند و کارگران نباید بیکار نشوند و این مسئله را به وزیر اعلام کردیم اما به این مسئله توجهی نمی‌شود. حتی دریغ از این که جلسه شورای اداری در شهر برگزار و مشکلات را بررسی و حل کنند.

محی الدینی تصریح کرد: امروز کشاورزان شهرستان در بحث کشاورزی دچار آفات شده‌اند، به جا بود که وزیر به این بعد می‌پرداخت، اما متأسفانه به آن پرداخته نشده است، درخواست داریم مسئولان وقتی به شهری سفر می‌کنند، به صورت دقیق جای که کاستی و کمبود وجود دارد بروند. حتی برخی نمایندگان دولت که به شهرستان مراجعه می‌کنند به امام جمعه هم هیچ مراجعه‌ای ندارند که مشکلات را به آن‌ها انتقال بدهیم، البته اگر از ما بخواهند خودمان حضور می‌یابیم، زیرا ما به دنبال حل مشکلات مردم هستیم.

امام جمعه مهریز ضمن اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به وعده‌های داده شده از سوی دولت تأکید کرد: در این اوضاع و احول و معیشت گرانی که وجود دارد، دولتمردان بیشتر دقت کنند و بیشتر به مسائل رسیدگی شود تا سبب نومیدی مردم نشود، همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود فرمودند؛ مسئولان اگر حرفی می‌زنند به آن عمل کنند و وعده‌های تو خالی ندهند.

گفتنی است؛ وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر اخیر رئیس جمهور به استان یزد، در سفری نیم روزه به شهرستان مهریز از برخی طرح‌های این شهرستان بازدید داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..