پاسخ غیرمستقیم استاندار یزد به کنایه های دلواپسانه صنعتی:

بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی قبل از سال ۹۰ تعطیل شدند

طی روزهای اخیر گزارش های رسانه های دلواپس علیه دولت به بانه تعطیلی واحدهای صنعتی در استان شدت یافته بود. استاندار یزد در پاسخ غیرمستقیم به این بهانه تراشی ها، با اشاره به پایش واحدهای صنعتی استان گفت: بیش از 70 درصد واحدها قبل از سال 90 تعطیل شدند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد میرمحمدی در ستاد مدیریت راهبردی اقتصاد مقاومتی با اشاره به احصای واحدهای صنعتی مشکل‌دار و تعطیل در سطح استان اظهار داشت: پارامترهایی برای شناسایی واحدهای تعطیل و جداسازی آن از واحدهای فعال و نیمه تعطیل در نظر گرفته شد که بر اساس این پارامترها مشخص شده که بیش از ۷۰ درصد واحدها قبل از سال ۹۰ تعطیل شدند.

وی ادامه داد: آمار و ارقامی بر اساس خود اظهاری از تعداد واحدهای تعطیل استان به دست آمد که به آن مشکوک شدیم و با تشکیل کمیته‌هایی متشکل از پنج دستگاه مرتبط با این حوزه، نسبت به شناسایی دقیق واحدهای غیر فعال اقدام شد.

استاندار یزد با بیان اینکه با استناد به پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی، مصرف آب و برق و گاز به راحتی واحدهای غیرفعال در استان یزد شناسایی شدند که روشن شد تنها ۳۰ درصد از واحدهای تعطیل شده در استان یزد از سال ۹۰ تا کنون از چرخه تولید خارج شده‌اند، افزود: خیلی از واحدهایی که تعطیل اعلام شده بود تغییر کاربری داده بودند و یا اینکه مالک واحدها با تعطیلی واحد و رها کردن آن به کار دیگری مشغول شده که به اذعان خودشان دیگر نیازی برای ادامه کار ندارند.

وی یکی از ضروری‌ترین اقدامات در راستای تحقق اهداف سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سال جاری را شفاف‌سازی برشمرد و عنوان کرد: تا به امروز آمار درست و دقیقی از وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی در استان وجود نداشت در حالیکه تنها به تعداد پروانه‌های صادر شده افتخار می‌شد.

میرمحمدی ادامه داد: لازم بود تا پایش و بازنگری در این زمینه انجام شود و بر اساس عدد و ارقام صحیح و آمار روشن و شفاف به تصمیم‌گیری در زمینه احیای واحدها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه استان نیز کمک‌های فنی اعتباری برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته است گفت: پیشنهاداتی که در زمینه احصای مشکلات واحدها و شناسایی آن در کارگروه‌های استانی باشد به کارگروه ملی ارائه خواهد شد تا بر اساس نظر مرکز کمک‌های فنی اعتباری استان نیز توزیع شود و مشکلات بعدی بروز نکند.

میرمحمدی در بخشی از سخنان خود خواستار تسریع در معرفی واحدها به بانک‌ها از سوی کارگروه تسهیل در استان شد و افزود: نهایت دقت در مصرف سرمایه‌های مردم، بانک‌ها و دولت در استان در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدها باشد تا باردیگر شاهد بروز تجربه تلخ بنگاه‌های زودبازده نباشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..