زنگ خطر بیخ گوش واکسن نزده‌ها

در حالی کارشناسان بهداشت و درمان بارها خطر ابتلا به نوع شدید کرونا را در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند، هشدار داده‌اند که برخی همچنان با واکسیناسیون مخالفت می‌کنند و متاسفانه بعد از تجربه موج پنجم کرونا، هنوز هم خانواده‌های بسیاری عزادار عزیزانشان شده و هزینه‌های سنگینی بر جامعه و بخش بهداشت و در...

دکتر «محمد شریف یزدی» متخصص بیماری‌های عفونی در یزد ضمن بیان این مطلب می‌گوید: بر اساس آمارها، ۸۰ درصد افرادی که در موج پنجم کرونا در استان یزد فوت شدند، اعتقادی به تزریق واکسن نداشته‌اند.

به گفته‌ی وی، این در حالیست که با انجام واکسیناسیون، در موج جدید کرونا تعداد موارد جدید و موارد نیازمند به بستری در بیمارستان های استان کاهش پیدا کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار می‌کند: افرادی که علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند؛ در صورت ابتلا دارای علائم خفیف‌تری هستند و دوران بیماری را راحت‌تر سپری می‌کنند.

شریف یزدی معتقد است که همچنان راه نجات بشر از ویروس هزار رنگ کرونا، استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و دریافت واکسن است.

دکتر «ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و فوت، اذعان می‌کند: تا انجام واکسیناسیون حداکثری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات ضروری است.

وی از پذیرش ۱۲۶ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان طی شبانه ‌روز گذشته خبر می‌دهد و می‌گوید: همچنان آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد افزایشی است.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر ۴۶۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فوت دو بیمار دیگر، در این باره خاطرنشان می‌کند: متاسفانه در شبانه روز گذشته، دو بیمار در شهرستان یزد قربانی کووید-۱۹ شدند.

سلمانی در پایان نیز اعلام می‌کند: در حال حاضر شهرستان اشکذر و شهرستان بهاباد در وضعیت زرد، شهرستان مهریز در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..