راه اندازی اورژانس بانوان در یزد تا پایان آذرماه

رئیس سازمان اورژانس استان یزد: سامانه‌ای در اورژانس یزد رونمایی شد تا افراد ناشنوا و کم شنوا از خدمات اورژانس ۱۱۵ استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوز دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از راه اندازی اورژانس بانوان در یزد خبر داد و گفت: این مرکز که تمامی کادر پرستاری و رانندگان آن از بانوان هستند، تا پایان فصل پاییز در راستای خدمت رسانی به بیماران خانم و انجام ماموریت‌های خاص دیگر راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلی در استان نداریم، افزود: ان شاء الله تا یک ماه آینده ۵ پایگاه در سطح استان یزد افتتاح خواهد شد که عمدتا در مناطق ییلاقی استان قرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس استان با اشاره به ساخت ۲۰ پایگاه اورژانس با استفاده از پتانسیل خیرین در سال‌های اخیر تصریح کرد: بحث جانمایی و آدرس از مشکلات ما در زمان ماموریت بود که این مشکل نیز تا حد زیادی حل شده و هنگامی که با تلفن ثابت تماس گرفته می‌شود، مکان و موقعیت آن به اورژانس انتقال داده و در آینده‌ای نزدیک این امکان درباره تماس‌های موبایلی نیز انجام می‌گیرد.

دهقان ادامه داد: همچنین سامانه‌ای در اورژانس یزد رونمایی شد تا افراد ناشنوا و کم شنوا بتوانند از خدمات اورژانس ۱۱۵ استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه همچنان ماموریت‌های تصادفی در صدر تماس‌های اورژانس استان قرار دارد، اظهار داشت: ماموران اورژانس بعد از تماس، ظرف سه دقیقه از پایگاه اورژانس خارج می‌شوند، اما در طول مسیر نیازمند همکاری و همیاری مردم هستیم تا بتوانیم به موقع ارائه خدمات داشته باشیم.

رئیس سازمان اورژانس افزود: در حال حاضر متوسط زمان حاضر شدن اورژانس در محل حادثه در شهر ۱۲ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه در سطح کشور است که این عدد در یزد برای داخل شهر ۱۰دقیقه و برای جاده‌ها ۱۲دقیقه می‌باشد.

دهقان خاطرنشان ساخت: اورژانس یزد با ۵۶ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه هوایی مشغول ارائه خدمات به مردم است و در تمام جاده‌های استان و مناطق روستایی پوشش ارائه خدمات داریم.

وی تأکید کرد: ماهانه در استان یزد نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ ماموریت را انجام می‌دهیم و عمده این ماموریت‌ها حوادث ترافیکی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌ها شامل غرق شدگی و اتش سوزی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..