تقاضای بیش از هزار بانوی یزدی برای تحصیل در حوزه علمیه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: برای سال تحصیلی جدید هزار و ۶۲ بانوی یزدی در سراسر استان یزد متقاضی تحصیل علوم دینی در سطح کارشناسی تا دکترا هستند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه از افزایش حدود ۲۰ درصدی آمار بانوان متقاضی تحصیل علوم دینی نسبت به سال قبل در یزد خبر داد و گفت: در سطح دو (کارشناسی) ۷۱۴ نفر متقاضی تحصیل علوم دینی در ۱۷ مدرسه علمیه خواهران سطح استان هستند که پذیرش نهایی این تعداد بزودی برای تحصیل آنان در اولین سال تحصیلی حوزه (ورودی‌های جدید) اعلام می‌شود.

وی گفت: در سطح دو تعداد ۹۳ طلبه که در سال‌های گذشته از ادامه تحصیل بازمانده بودند در طرح بازپذیری به ادامه تحصیل در این سطح می‌پردازند.

کارگر شورکی آمار متقاضیان تحصیل در سطح سه (ارشد) را ۲۰۵ نفر و سطح چهار (دکترا) را هم ۵۰ نفر در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: جمع متقاضیان در این سه سطوح هزار و ۶۲ نفر است که به زودی نتایج پذیرش برای ورود به سال تحصیلی جدید اعلام می‌شود.

وی گفت: سایر طلاب، سال تحصیلی خود را در حال حاضر به صورت مجازی آغاز کرده و پس از واکسیناسیون حداکثری طلاب، آموزش‌ها در مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دو صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد طلاب جاری در ۲۲ مدرسه علمیه خواهران استان یزد را ۲ هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و افزود : در سطح دو (کارشناسی) ۲ هزار و ۱۲۴ نفر در۱۰ مدرسه علمیه شامل شهرستان‌های ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، میبد و مهریز، هر شهرستان یک مدرسه و اردکان دو مدرسه سطح دو علمیه خواهران در حال تحصیل هستند و در شهرستان یزد هم هفت مدرسه علمیه سطح دو (کارشناسی) سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به تحصیل ۳۶۷ طلبه در سطح سه (ارشد) در سه شهرستان اردکان، میبد و یزد گفت: این تعداد بانوی طلبه در رشته‌های تحصیلی تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عرب، مشاوره اسلامی به صورت حضوری و رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و تاریخ اسلام به صورت غیر حضوری مشغول به تحصیل هستند.

کارگر شورکی در خصوص تعداد بانوان فارغ التحصیل هم افزود: در سطح یک تاکنون ۳۶ طلبه، سطح دو هزار و ۹۷۶ طلبه، سطح سه ۱۲۸ طلبه که در مجموع ۲ هزار و ۱۴۰ بانوی طلبه در چند سال اخیر از مدارس علمیه خواهران استان یزد فارغ التحصیل شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از دیگر آمار بخش آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد را فعالیت و تدریس ۲۷۶ استاد توصیف کرد و گفت: این تعداد در تمام سطوح دو، سه و چهار در سطح استان به تربیت و آموزش طلاب فعالیت دارند و یک گروه علمی نیز از طلاب تاکنون در مدرسه علمیه سطح دو حضرت زینب (س) تشکیل شده است که انتظار می‌رود در سال‌های آتی تمام مدارس دارای گروه علمی شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..