پایان شهریور، پایان مهلت خرید گندم

مهلت خرید محصول گندم از تولیدکنندگان یزدی به قیمت تضمینی تا پایان شهریورماه جاری است.

به گزارش یزدی نیوز کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مهلت خرید محصول گندم از تولیدکنندگان به قیمت تضمینی تا پایان شهریورماه جاری درنظر گرفته شده است.

سیداحمد ابراهیم خانی افزود: از اوایل تیرماه (آغاز فصل خرید) تاکنون کشاورزان، هزار و ۸۰۰ تن محصول مازاد بر مصرف خود را تحویل مراکز خرید شرکت‌های تعاونی روستایی دادند.

وی با بیان اینکه این میزان گندم با قیمت تضمینی از قرار کیلویی ۵۰ هزار ریال خریداری شد، تصریح کرد: در این مدت ۸۷۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزران ابرکوه و ۸۰۰ تن هم از تولیدکنندگان شهرستان خاتم و بقیه از دیگر مناطق خریداری شد.

ابراهیم خانی اضافه کرد: گندم تولیدی استان به دلیل مبارزه به موقع کشاورزان با پوره سن و آفت سن گندم از کیفیت خوبی برای تولید نان برخوردار است.

کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد یادآور شد: کشاورزان علاوه بر گندم خوراکی از ۷۰ هکتار زمین‌های زیرکشت ۳۴۰ تن گندم بذری مرغوب از ارقام سیستان، نارین، طلایی و برزگر برای کشت پاییزه تولید کردند.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل بحران کم آبی، تداوم پدیده خشکسالی، وقوع توفان، جاری شدن سیلاب و سرمای زودرس بهاره، تولید گندم از ۳۶ هزار تن در سال زراعی گذشته به ۲۰ هزار تن امسال کاهش یافت.

وی افزود: به دلیل شرایط بحرانی و تداوم خشکسالی نیز سطح زیرکشت گندم از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار در سال زراعی جاری کاهش داشت.

ابراهیم خانی با اشاره به تاثیر کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی در ۲۵ سال اخیر خاطرنشان کرد: کشاورزان برای افزایش بهره وری آب، توسعه شیوه‌های نوین آبیاری و استفاده از بذر سازگار با شرایط اقلیمی استان تلاش ویژه‌ای کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..