افتتاح سه مرکز در مجتمع اورانیوم ساغند اردکان

در ارتباط تصویری با رئیس جمهور، سه مرکز در مجتمع اورانیوم ساغند اردکان به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوز، دستاورد‌های شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران، مجتمع معدنی و صنعتی شهید سلیمانی ساغند اردکان و مجتمع صنعتی شهید رضایی نژاد،  در ارتباط تصویری دکتر روحانی افتتاح شد.

این سه مرکز از طرح‌های مهم و راهبردی کشور در حوزه چرخه سوخت هسته‌ای به شمار می‌آید.

با بهره برداری از این طرح‌ها سه هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به وجود آمده و سرمایه گذاری افزون بر هزار میلیارد تومانی در چرخه سوخت هسته‌ای ایجاد شد.

در مجتمع ساغند اردکان، توسعه فعالیت‌های معدنی برای افزایش ظرفیت تولید و استخراج کانسنگ‌های حاوی اورانیوم است که عملیات استخراج و بهره برداری از معادن جدید اورانیوم در مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی اردکان (ساغند) و معدن اورانیوم خشومی اردکان و همچنین افتتاح کمپ اقامتی و پشتیبانی آغاز شد.

در مجتمع اردکان بهره برداری از طرح‌های افزایش ظرفیت تولید کیک زرد در کشور ارائه شد که با حضور تعدادی از مسئولان استان یزد و شهرستان اردکان در مجتمع صنعتی شهید رضایی نژاد مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مرکز علاوه بر بهره برداری از طرح افزایش تولید اورانیوم کارخانه کیک زرد اردکان به میزان ۵۰تن در سال، برای اولین بار در کشور با هدف افزایش تولید کیک زرد، بهره برداری از طرح‌های نمونه آزمایشی (پایلوت) نیمه صنعتی استحصال اورانیوم از کارخانه‌های مس اکسیدی کشور و استحصال اورانیوم به روش فروشویی تپه‌ای (هیپ لیچینگ) از سنگ‌های کم عیار آغاز شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..