توسعه و تکمیل پوشش تلفن همراه در سه روستای استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: سایت جدید تلفن همراه روستای درب رز شهرستان اشکذر راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل گفت: با اجرای این پروژه که هزینه آن از محل طرح خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تامین شده است، پوشش شبکه موبایل سه روستای درب رز، مرزانک و کمال آباد از توابع دهستان کذاب شهرستان اشکذر تکمیل شد.

 

وی افزود: در راستای مجوز‌های اخذ شده، از سال گذشته عملیات اجرایی ایجاد ۱۳ سایت جدید تلفن همراه در روستا‌های فاقد پوشش موبایل استان آغاز شد که از این تعداد تاکنون پنج سایت راه اندازی و هشت سایت نیز با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در حال اجرا است و در آینده نزدیک این سایت‌ها نیز احداث و ساکنان روستا‌های تحت پوشش از ارتباط باکیفیت و پایدار تلفن همراه برخوردار خواهند شد.

 

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ مورد بازدید مستمر حضوری از روستا‌های استان در کنار نظارت‌های سیستمی از سال گذشته صورت گرفته که با انجام این بازدید‌ها و پیگیری ها، وضعیت پوشش ارتباطی روستا‌های استان ارتقا یافته و استان یزد در کیفیت ارتباط و سرویس دهی روستاها، از استان‌های برتر کشور است.

 

وی تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی دانست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..