تاثیر سوء مدیریت در افزایش قیمت‌ها و کمبود کالا‌

رئیس مجمع نمایندگان یزد: افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ سبب حذف این محصول از سبد زندگی مردم شده است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در نشست کشاورزان حامی سید ابراهیم رئیسی در استان یزد با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته در حوزه کشاورزی هم مانند سایر بخش‌ها مشکلات زیادی به وجود آمده است، اظهار داشت: بحث غذا و امنیت غذا نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا حائز اهمیت است.

وی گفت: متاسفانه در سایه سوء برنامه‌ریزی در کشور، غالبا در این حوزه با مشکل مواجه بودیم و این مشکلات سبب شد علاوه بر مردم، فعالان این عرصه هم با سختی‌های بسیار زیادی به کار خود ادامه دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه تا زمان فعالیت جهاد سازندگی روند فعالیت بسیار خوب پیش می‌رفت، تاکید کرد: واقعا می‌توان چنین گفت که یکی از توطئه‌هایی که صورت گرفت انحلال جهاد سازندگی بود و شاید به این ترتیب می‌خواستند روحیه جهاد را از جامعه دور کنند.

جوکار با بیان اینکه متاسفانه در جامعه مشاهده می‌شود که بعضا محصول مورد نیاز مردم اصلا در بازار موجود نیست و قیمت‌ها به شدت سرسام آور می‌شود گفت: در زمان دیگر هم با سوء مدیریت، عرضه یک محصولی را آنچنان در بازار زیاد می‌کنند که قیمت به شدت پایین می‌آید و در این بین کشاورزان متضرر و ورشکست می‌شوند.

نماینده مردم یزد و اشکذر نظام توزیع و شبکه ناسالم را از دیگر مشکلات عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: کشاورزان در طول سال با زحمت‌های فراوان محصولات را تولید می‌کنند، ولی همین تولیدات با قیمت بسیار پایین از آن‌ها خریداری می‌شود و با سوء استفاده‌های گسترده دلالان، محصول نهایی با قیمت چندین برابر به مردم فروخته می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید در کشور ما دلالان بدون انجام هیچ کاری بالاترین سود را ببرند و کشاورزان با بیشترین حجم تلاش کمترین منفعت را ببرند، افزود: در مقطع زمانی آخر سال ۹۸ شاهد بودیم که که جوجه‌های یک روزه را آتش می‌زدند یا زنده زنده زیر خاک می‌کردند که در مجلس شورای اسلامی هشدار داده شد این اقدام مساوی با کمبود گوشت مرغ در جامعه می‌شود، اما مسئولان به آن توجه نکردند.

جوکار گفت: به دنبال این موضوع ما افزایش سرسام‌آور و غیرقابل قبول در قیمت مرغ و تخم مرغ را شاهد بودیم به گونه‌ای که این محصول از سبد زندگی بسیاری از مردم ما حذف شد.

رئیس ستاد مردمی رئیسی در استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه همه افراد جامعه است، اظهار داشت: مهمترین موضوعی که باید در عرصه انتخابات به آن توجه کنیم، افزایش مشارکت در پای صندوق‌های رای است.

محسن ابوترابی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای پایین آوردن مشارکت انجام داده‌اند، تصریح کرد: در این راه استکبار جهانی از تمام ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی خود بهره گرفته که مردم را از صندوق‌های رای دور کند و این نشان از اهمیت بسیار بالای انتخابات در ایران دارد.

وی با انتقاد از اینکه برخی افراد در داخل کشور هم‌صدا با رسانه‌های بیگانه سعی در دور کردن مردم از پای صندوق‌های رای دارند، افزود: وظیفه اولی که همه ستاد‌های مردمی آیت‌الله رئیسی برعهده دارند این است که زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

ابوترابی گفت: قطعا برای رفع مشکلات کشور علاوه بر اینکه نیاز به رئیس جمهوری توانمند، کاری، عدالت محور، فساد ستیز در کشور داریم، باید با مشارکت خود زمینه اقتدار این دولت را هم فراهم کنیم.

وی افزود: در مرحله بعدی، بحث انتخاب اصلح از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و هر یک از ما علاوه بر اینکه وظیفه داریم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنیم، باید اصلح‌ترین و بهترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب نماییم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..