معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۲۳۰ کارشناس بر رعایت شیوه‌های بهداشتی در روز انتخابات نظارت دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از نظارت ۲۳۰ کارشناس بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شعب اخذ رای در استان خبر داد.

محمدرضا دهقانی  اظهار داشت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های مسری به ویژه کرونا، نظارت بهداشتی بر حوزه‌های انتخابات، در سطح استان یزد، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور در روز انتخابات ۲۳۰ ناظر بهداشتی به صورت ثابت یا سیار در حوزه‌های اخذ رأی در استان حضور خواهند داشت.

دهقانی با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های انتخابیه افزود: اولویت با برگزاری انتخابات در فضای باز، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۲ متر، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: اخذ اثر انگشت در فرایند انتخابات به خصوص در روز رأی گیری ممنوع است و در چیدمان میزها و صندلی‌ها برای رأی دهندگان و عوامل شعب فاصله ۲ متری حفظ شود.

دهانی تاکید کرد: رأی دهندگان از خودکار شخصی استفاده کنند و قبل و بعد از رأی دادن دست‌ها را با آب و صابون شستشو دهند یا ضدعفونی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: حفظ تهویه و تأمین هوای تازه در فضای سربسته الزامی است و امکان شستشو دست‌ها با صابون مایع در شعب وجود داشته باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..