دو عضو هیات علمی دانشگاه یزد در فهرست سرآمدان علمی ایران

دبیر فدراسیون سرآمدان علمی ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس دانشگاه یزد از قرارگیری دو عضو هیات علمی این دانشگاه در فهرست سرآمدان علمی ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز دانشگاه یزد با کسب اعتبار علمی ۴۵۸ از میان ۴۱ مرکز دارای سرآمد علمی در سال ۱۴۰۰ حائز رتبه ۲۱ شده و محمد مظلوم اردکانی و مهدی حسن‌زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در فهرست سرآمدان علمی ایران قرار گرفته‌اند.

به این افراد با توجه به اعتبار علمی ، حمایت‌هایی شامل پژوهانه، اعتبار خدمات شبکه آزمایشگاهی و امتیاز جذب محقق پسا دکتری تعلق می‌گیرد.

فدراسیون سرآمدان علمی ایران، تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را به عنوان سرآمدان علمی و تعداد ۱۵ نفر را به عنوان سرآمد علمی جوان (زیر ۴۵ سال) انتخاب کرده است.

این فدراسیون برنامه‌ای را برای دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و از ابتدای سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد.

این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در جهان سوق داده و با حمایت محققان سرآمد و توانمند برای افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان سبب تقویت مراودات علمی و ارائه توانمندی‌های معتبر علمی کشور شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..