یک مسئول اعلام کرد؛

اخذ ورودیه از بازدیدکنندگان کویر یزد مصوبه‌ی شورای تامین داشت

هرچند گلایه‌مندی مردم و مسافران نوروزی در خصوص اخذ ورودیه برای بازدید از کویر یزد واکنش یکی از اعضای شورای شهر یزد را به دنبال داشت ولی معاون میراث فرهنگی استان این اقدام را براساس مصوبه شورای تامین شهرستان ذکر می‌کند.

«الهه جورابی» عضو شورای اسلامی شهر یزد به گلایه مردم از اخذ ورودیه برای بازدید از برخی مناطق کویری یزد در ایام نوروز اشاره می‌کند و می‌گوید: مناطق کویری اطراف شهرها جزو اماکن عمومی برای تفریح شهروندان هستند ولی مبلغ ۱۰ هزار تومان از شهروندان به عنوان ورودیه اخذ می‌شود که موجبات گلایه‌ی بسیار از مردم و مسافرانن نوروزی بود.

وی با بیان این که اخذ این ورودیه از سوی شهرداری یزد انجام نمی‌شود، از بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر در این زمینه خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: مسئولیت نظافت و رسیدگی به امور کویر بر عهده شهرداری است و لازم است نظارت دقیقی در این مورد انجام شود تا مشخص شود اخذ این ورودیه از سوی کدام نهاد یا موسسه و با چه مسئولیتی انجام می‌شود.

با این حال، «محمد میرشمسی» معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان در این رابطه می‌گوید: این اقدام که از ابتدای نوروز تا هشتم فروردین ماه انجام شد، براساس مصوبه شورای تامین شهرستان یزد و طی برگزاری جلسه‌ای بابت هماهنگی کمپ‌های کویری با محوریت فرمانداری، اداره کل میراث فرهنگی و مدیران کمپ‌های کویری انجام شد.

وی در مورد علت چنین تصمیمی از سوی شورای تامین شهرستان نیز بیان می‌کند: ساماندهی کویر و جلوگیری از تردد افراد مخل نظم اجتماعی و همچنین جلوگیری از تجمعات مردمی به علت شیوع کرونا، منجر به این تصمیم و اخذ ورودیه توسط شرکتی مرتبط با نیروی انتظامی تحت قرارداد، شد.

وی با بیان این که به ازای هر فرد جهت ورود به منطقه ۲۲ هزار تومان اخذ می‌شد، اظهار می‌کند: ۱۰ هزار تومان از این مبلغ صرف حق ورودی و ۱۲ هزار تومان مربوط به بسته پذیرایی در هر کمپ شده بود.

میرشمسی همچنین خاطرنشان می‌کند: منطقه کویری انتهای بلوار نصر از سمت دروازه قران و دومین ورودی این منطقه از سمت جاده شن و ماسه، تنها ورودی‌های کویر یزد بودند که مشمول اخذ ورودیه شده بودند.

این مسئول با بیان این که اخذ این ورودی در حال حاضر اجرایی نمی‌شود، می‌گوید: این مسئله که تنها در خصوص کویر شهر یزد در محدوده دروازه قران انجام شد، تنها تا هشتم نوروز ادامه داشته و پس از آن تاکنون نیز اقدامی در این باره انجام نشده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..