سند تحول بنیادین از افتخارات آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور: نقش محوری اجرای سند تحول بنیادین بر عهده معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدرسه است.

به گزارش یزدی نیوز، محمود امانی در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد، از آموزش و پرورش به عنوان ارزان‌ترین راه برای بهبود تمامی شاخص‌های یک جامعه یاد کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و مجموعه‌ای از صفات مثبت و منفی که در جامعه شاهد آن هستیم، حاصل امر تعلیم و تربیت است که می‌توان با اولویت اصلی قرار گرفتن آموزش و پرورش در جامعه شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب در این راستا باشیم.

وی جامعه سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی را منوط به سرمایه گذاری در مدرسه خواند و افزود: سند تحول بنیادین یکی از افتخارات ما است که در آن نگاه ما به انسان، دین، دنیا و… به روشنی در ساحت‌های ۶ گانه آن تبیین شده و باید فضایی را تمهید کنیم تا رشد واقعی مطابق ساحت‌های ۶گانه اتفاق بیفتد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: نقش محوری اجرای سند تحول بنیادین بر عهده معلمان، مدیران و عوامل اجرایی مدرسه است و باید تمام کار‌ها و فعالیت‌های ما در راستای مدرسه و ارتقای جایگاه آن در آموزش و پرورش باشد، چون همه ما هدفمان کمک به بهبود روند‌های آموزشی و پرورشی مدرسه است.

وی «مدرسه کانون تربیتی محله» را از جملات فاخر سند دانست و گفت: این شعار یعنی اینکه دانش آموزان به پدر و مادر خود احترام بگذارند و برای رسیدن به این هدف، مدارس باید برنامه‌های لازم را طراحی کنند.

امانی، استان یزد را استانی پیشرو در همه زمینه‌ها برشمرد و با توجه ظرفیت‌های موجود در استان، خواستار نقش الگویی در زمینه برنامه ویژه مدرسه شد.

استاندار یزد هم گفت: همگرایی و همدلی در استان یزد به ویژه در شورای آموزش و پرورش وجود دارد و خوشبختانه هرروز که می‌گذرد این همراهی و همدلی بین دستگاه‌های مختلف و اعضای شورای آموزش و پرورش تقویت شده است.

محمدعلی طالبی به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه قبل شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: چهار کارگروه را برای پیگیری مسائل مختلف آموزش و پرورش و مواردی که باید در جلسه شورا طرح شود، تعیین شده و خوشبختانه با این اتفاق می‌توانیم حیطه‌های گسترده تری از موضوعاتی که مرتبط با آموزش و پرورش و معلمین بزرگوار است را در جلسات شورا طرح و تصمیمات خوبی را اتخاذ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز اظهار داشت:از دوهزار و ۴۶۰فرهنگی متقاضی طرح اقدام ملی مسکن، ۷۷۰نفر واجد شرایط اعلام شده و برای ۶۹۳ نفر زمین تامین شده است.

صادقیان ادامه داد: ساخت مسکن در شهر‌های یزد، مهریز، اشکذر و زارچ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان راه و شهرسازی استان انجام خواهد شد و در دیگر شهرستان‌ها هم با پیگیری و تعاملی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفت، احداث واحد‌های مسکونی برای فرهنگیان انجام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..