تقدیر از بهورزان برتر استان یزد

با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت از 6 بهورز برتر استان یزد تجلیل شد.

به گزارش یزدی نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: به مناسبت فرارسیدن روز بهورز، از ۶ بهورز، مراقبان سلامت و مربیان آموزشگاهی بهورزی برتر استان یزد با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر شد.

دهقانی اظهار داشت: بهورز در نظام سلامت یک نماد بین المللی است و از افتخارات ایران وجود بهورزانی است که در سطح اولیه مراقبت‌های بهداشتی، خدمات همه جانبه بهداشتی در مناطق تحت پوشش ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به همه گیری کووید ۱۹ افزود: نقش بهورزان در کنترل این بیماری واضح بود و بخشی از کاهش قابل توجه این بیماری، حاصل تلاش بهورزان در جامعه و استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان کرد: شاخص‌های سلامتی در جمعیت تحت پوشش، مقبولیت بهورزان، موفقیت کنترل و مهار بیماری‌ها و مراقبت‌ها در جمعیت تحت پوشش از معیار‌های انتخاب بهورزان برتر بوده است.

دهقانی تصریح کرد: در استان یزد ۳۷۰ واحد ارائه خدمات که شامل بهورزان و مراقبان سلامت در مناطق شهری و روستایی به ارائه خدمات می‌پردازند که برحسب جمعیت تحت پوشش در برخی پایگاه‌ها و مراکز دو بهورز و در برخی مراکز یک بهورز به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..