انتشار کتاب زندگینامه فرمانده یزدی سپاه اصفهان

رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «به من نگو فرمانده» روایت زندگی و مجاهدت‌های شهید «محمود حاج مهدی‌ئی» به قلم نجمه السادات موسوی‌بیوکی نویسنده یزدی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصادق کوچک‌زاده گفت: این کتاب اولین اثر مکتوب درباره این فرمانده یزدی دوران دفاع مقدس است. با توجه به این که ایشان از طرف سپاه استان اصفهان به جبهه اعزام شده، کمتر اطلاعاتی از وی در دسترس بود و کمتر همرزمانش در استان یزد حضور داشتند، ولی با توجه به روحیه همکاری بالا و لطف خانواده شهید، خاطرات و ناگفته‌های مرتبط با این شهید گرانقدر تدوین شد.وی افزود: نثر داستانی ساده، روان، خودمانی و قابل فهم برای طیف‌های مختلف از ویژگی‌های کتاب است. در این زندگی‌نامه داستانی سعی شده تا خدمات و فعالیت‌های واحد مهندسی و تلاش‌های فرماندهان آن در دوران دفاع مقدس برجسته و نمایان شود.

کوچک‌زاده تصریح کرد: در این اثر بخشی از سبک زندگی، منش، شخصیت و رویه شغلی این شهید جهادگر از زبان همسر، خواهر، برادر‌ها و همرزمانش روایت شده و حاوی اطلاعاتی است که شنیدن آن برای بسیاری تازگی دارد و در عین حال جذاب و شیرین است.

وی با اشاره به تولید این کتاب با همکاری حوزه هنری یزد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد افزود: این کتاب در بیش از ۲۰۰ صفحه با قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

گفتنی است محمود حاج مهدی‌ئی، مرداد ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در یزد به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه با شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شد. همزمان با شروع جنگ تحمیلی به پاوه رفت و سپس از آنجا عازم خوزستان شد. در همان ایام خبر شهادت برادرش را شنید.

از دی ماه ۶۱ دوباره برای ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس در رشته عمران ادامه داد. اواخر تحصیلاتش همراه با خانواده به اهواز رفت و همکاری با قرارگاه «صراط المستقیم» را شروع کرد.

سردار شهید مهندس محمود حاج مهدی‌ئی در عملیات والفجر ۸ و فتح «فاو»، عملیات کربلای چهار و پنج، مهندسی پل رودخانه بهمنشیر، ساخت بیمارستان صحرایی و پروژه‌های متعدد در مقر حضرت صدیقه (س) حضوری فعال داشت و پس از آن با توجه به توانایی، لیاقت و کاردانی به فرماندهی لشکر بقیه الله الاعظم (عج) منصوب شد.

 

وی از اسفند ۱۳۶۴ تا لحظه شهادت، معاونت اجرایی قرارگاه مهندسی صراط المستقیم را بر عهده داشت و در زمان شهادت به روایت همرزمانش فرمانده لشکر حضرت بقیه الله (عج) بود.

سرانجام این سردار شجاع و جهادگر به همراه برادر همسرش (سردار محمود مقدم فرمانده تیپ رزمی الهادی) در ۲۸ مهر ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق به خیل شهدا پیوست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..