موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در یزد مشاهده نشده

مدیرکل دامپزشکی استان یزد: مرغداران در صورت مشاهده هرگونه تلفات سریع مراتب را به دامپزشکی استان یزد گزارش دهند.

به گزارش یزدی نیوز فاتحی نیا گفت : درخصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان ، دو نشست در ماه ها‌ی گذشته برگزار شد که اجرای تمهیدات مختلف از مصوبات آن بود.

وی، انجام گشت‌های مشترک با محیط زیست در جمعیت پرندگان مهاجر در تصفیه خانه شهر یزد و تالاب‌ها، گشت مشترک بانیروی انتظامی با دستور دادستان برای برخورد با فروشندگان دوره گرد، فعال شدن فضای مجازی با اولویت آموزش روزانه صاحبان واحد‌های پرورشی مرغ تخمگذار، فعال شدن قرنطینه ناحیه شمال شرق استان را از مهمترین اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود : از صاحبان واحد‌های پرورشی می‌خواهیم با توجه به اینکه ویروس در محیط‌های سرد ماندگاری زیادی دارد، حتما در فصل سرد توصیه‌های مرتبط با بحث امنیت زیستی را رعایت کنند و از ورود و خروج افراد غیر مرتبط به واحد‌ها خودداری کنند.

فاتحی نیا گفت : حتما واحد‌های مرغداری وسایل حمل ونقلی که وارد آن‌ها می‌شود را ضدعفونی کنند و مرغداران در صورت مشاهده تلفات، کاهش میزان مصرف خوراک سریعا مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند.

وی از مردم خواست از فروشندگان دوره گرد اصلا پرنده و مرغ خریداری نکنند، طریق شماره ۱۵۱۲ مراتب را با اداره دامپزشکی استان در میان بگذارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..