فرمانده انتظامی استان یزد:

جرائم موتورسیکلت‌های توقیفی در یزد قسط بندی شد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با توجه به امکان قسط بندی جرائم موتورسیکلتهای توقیف شده رسوبی، شهروندان برای ترخیص وسایل نقلیه موتوری خود اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصمیم پلیس راهور ناجا، تسهیلاتی برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه موتورسیکلت‌های رسوبی موتورسیکلت هایی هستند که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده و همچنان در پارکینگ ها هستند، افزود: مالکان یا متصرفان این موتورسیکلت‌ها (یعنی کسانی که مالک موتورسیکلت نبوده اما به شکل قانونی در حال استفاده از موتورسیکلت ها بوده اند) برای ترخیص موتورسیکلت باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند و مدارکی که از آنان خواسته شده را برای ترخیص ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه مدارک و راستی آزمایی، اقدامات برای ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ ها آغاز می شود، عنوان کرد: ترخیص موتورسیکلت‌ها با نرخ‌های مصوب سال ۹۴ هیئت دولت انجام می شود.

به گفته بهدانی فرد، با اجرای این طرح، جریمه دو برابری موتورسیکلت های توقیفی رسوبی (جریمه دیرکرد) بخشیده شده و مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها تنها باید اصل جریمه را پرداخت کنند.

رئیس پلیس استان یزد گفت: اگر طی دو ماه موتورسیکلت های رسوبی ترخیص نشوند این موتورها به منزله موتورهای بلاصاحب فروخته خواهد شد و طی شش ماه مبلغ آن قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت المال هزینه خواهد شد.

بهدانی فرد یادآور شد: افراد می توانند برای ترخیص موتورسیکلت ها از شیوه پرداخت اقساطی نیز استفاده کنند به شرط آنکه کل مبلغ جریمه را در طول یک سال تسویه کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..