برنامه ریزی برای تحویل ۳۵ تا ۳۷ تن تخم مرغ در استان یزد

معاون بازرگانی صمت استان یزد: قرار است از فردا از واحد‌های مرغداری حدود ۳۵ تا ۳۷ تن تخم مرغ برای توزیع در استان تحویل بگیریم.

به گزارش یزدی نیوز، افشارپور گفت: قیمت مصوب تخم مرغ ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان اعلام شد که باتوجه به بحث تامین نهاده‌ها در کشور وکاهش تولید، مشکلاتی در بازار تخم مرغ در کل کشور احساس شد.

وی اضافه کرد: بزودی از طرف ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت ۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان اعلام شد که با توجه به بحث تولید باید عملی شود که در نشست امروز با مسئولان جهادکشاورزی استان مصوب شد مرغدارن در ازای تحویل نهاده تخم مرغ در روز تحویل دهند.

معاون بازرگانی صمت استان یزد با اشاره به اینکه از فردا ۳۵ تا ۳۷ تن تخم مرغ از مرغدارن تحویل گرفته می‌شود، تا در بازار استان یزد توزیع شود افزود:امیدواریم با این میزان توزیع بتوانیم تخم مرغ را با قیمت مصوب ۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.

افشارپور افزود: این که مغازه دارن یا واحد‌های عرضه تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار دهند که حتما تخم مرغ بسته بندی بخرد تخلف است ومردم تخلفات را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

وی اضافه کرد: قیمت بسته بندی هم از طرف سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده مشخص می‌شود و نظارت بر عرضه بر عهده صنعت معدن وتجارت است.

معاون بازرگانی صمت استان یزد گفت: البته طبق توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی بهتر است مصرف کننده تخم مرغ بسته بندی که عاری از آلودگی است را خریداری کند، ولی در صورت تمایل به خرید تخم مرغ فله‌ای که ارزان‌تر است مردم می‌توانند، فله‌ای نیز خرید کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..