هتل های سنتی یزد

هتل های سنتی یزد

گشت‌وگذار در دومین شهر تاریخی جهان و اولین شهر خشتی دنیا، از آن فرصت‌هایی است که نباید ازدست‌ داد. درواقع شهر بسیار قدیمی و باستانی یزد با تاریخ بکر خود، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را برای تماشای زیبایی‌هایش مشتاق می‌کند. شهر خانه‌های کاهگلی کوتاه و بادگیرهای بلند که در گوشه‌وکنارش تاریخ غنی روزگاران گذشته سربر آورده‌اند. اگر می‌خواهید حتی هنگام اقامت در هتل های یزد هم حس‌وحال تاریخی شهر را داشته ‌باشیدT پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو هتل یزد فهرستی از هتل های سنتی یزد را پیش‌روی خود قرار دهید. هتل های سنتی یزد با طراحی و معماری به‌سبک سنتی و مطابق ‌با بافت قدیمی این شهر کهن، همراه جزئیاتی از روزگاران قدیم که هنرمندانه در جای‌جای هتل خودنمایی می‌کند، شما را به سفری درون تاریخ دعوت می‌کند. درادامه این مطلب شما را با برخی ‌از هتل های سنتی یزد آشنا می‌کنیم.

هتل های سنتی یزد

هتل ملک‌التجار

هنگامی‌که حاج علی عسکر شیرازی معروف به ملک‌التجار، ۱۲۰ سال پیش عمارت خشتی تاجرانه خود را در بازار ساخت، هرگز فکرش را نمی‌کرد که روزی این بنای زیبا به‌عنوان نخستین هتل خشتی دنیا توریست‌های خارجی را به‌سمت خود بکشاند. این هتل سنتی قسمت‌های مختلفی ازجمله هشتی شش‌ضلعی، بهارخواب، شاه‌نشین و… دارد. در قسمت جنوبی خانه ملک‌التجار اتاقی موسوم‌ به آدم و حوا به‌چشم‌ می‌خورد. کافی است سرتان را بالا بگیرید تا طرح فرشی را که با رنگ‌های گیاهی روی سقف این اتاق نقش‌بسته‌ ببینید. اتاق یوسف و زلیخا هم با نقاشی‌های آب‌طلا، جلوه دیگری از هنر را به‌رخ جهانگردان می‌کشد. درها و ستون‌های چوبی، ارسی‌کاری، بادگیر، قسمت‌های زمستانه و تابستانه و سایر بخش‌های این عمارت، زیبایی آن را دوچندان می‌کند. نزدیکی این هتل به آثار تاریخی یزد را می‌توان یکی ‌از بهترین مزایای عمارت ملک‌التجار نامید. برای یک شب اقامت در هتل سنتی ملک‌التجار باید حداقل بودجه‌ای حدود ۴۸۰ هزارتومان را درنظر بگیرید. با رزرو هتل یزد از سایت علی بابا می‌توانید هزینه‌های مربوط‌ به اقامت را کاهش ‌داده و بودجه‌تان را مدیریت کنید.

هتل موزه فهادان

هتل های یزد در قسمت‌های مختلف شهر وجود دارند؛ ولی باتوجه به بناها و جاذبه‌های تاریخی زیادی که در این شهر خودنمایی می‌کنند، اقامت در هتلی که فاصله اندکی تا بسیاری ‌از این جاذبه‌ها داشته ‌باشد، مزیت بزرگی به‌شمار می‌رود. محله فهادان از مناطق تاریخی شهر یزد محسوب‌ می‌شود که در دوران قاجاریه محل زندگی اشراف یزد بوده و با جای‌دادن بناهای تاریخی بسیار زیاد مانند خانه لاری‌ها، بقعه دوازده امام، زندان اسکندر و… در بطن خود، شهرت زیادی میان مسافران علاقه‌مند به بناهای تاریخی دارد. هتل موزه فهادان، اولین هتل موزه ایران با قدمتی ۲۵۰ ساله، در این محله به حیات تاریخی خود ادامه می‌دهد. این هتل چهار ستاره که به‌سبب نام‌خانوادگی صاحبان خود در گذشته، به خانه تهرانی‌ها هم شهرت دارد، در دوطبقه و ۳۰ اتاق از مهمانان پرجاذبه‌ترین محله یزد پذیرایی می‌کند. این هتل سنتی با سه حیاط اصلی، نارنجستان و عمارت فرنگی، همراه بادگیرها و سرداب، شما را به قلب تاریخ می‌برد.

هتل موزه فهادان امکانات و خدمات متعددی نظیر سفره‌خانه، چایخانه سنتی، رستوران ایرانی، کافی‌شاپ در فضای باز، کافی‌نت، تاکسی سرویس، گشت غیررایگان، سونا، جکوزی و… را به شما ارائه می‌دهد. اگر قصد رزرو هتل یزد را دارید، با انتخاب هتل و اتاق خود به‌صورت آنلاین در سایت علی بابا، می‌توانید از امکانات و موقعیت جغرافیایی هتل خود پیش ‌از سفر اطلاع یابید. هزینه حداقلی یک شب اسکان در این هتل بدون استفاده از تخفیف رزرو آنلاین از سایت علی بابا حدودا ۴۳۸ هزارتومان خواهد بود.

هتل باغ مشیرالممالک

با قدم‌زدن در اولین هتل باغ ایران که خاطرات دوره قاجار را به‌دوش‌می‌کشد، درواقع از یک بنای تاریخی بازدید می‌کنید که نامش در فهرست آثار ملی می‌درخشد. هتل چهار ستاره مشیرالممالک با فواره‌ها، جوی‌ها و حوض‌های خود، همراه درختان و صدای پرندگان، نه‌تنها توقع شما را از یک هتل سنتی برآورده‌ می‌کند بلکه با طبیعت زیبایش، اقامتی آرام را برای‌تان به‌ارمغان‌ می‌آورد. رستوران نقاشی در محوطه اصلی باغ مشیرالممالک غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کند. اما اگر می‌خواهید وعده‌های غذایی هم مانند دیگر چشم‌اندازها و امکانات هتل، رنگ‌وبوی اصالت یزد را داشته ‌باشد، می‌توانید برای صرف غذا رستوران یزد هتل را با منویی از غذاهای محلی امتحان کنید. وجود چایخانه سنتی، فروشگاه صنایع‌دستی، سالن بدنسازی غیررایگان، کافی‌شاپ و… این هتل سنتی را از برخی هتل های یزد متمایز می‌کند. برای هرشب اقامت در این هتل با پرداخت دست‌کم ۶۴۳ هزارتومان، می‌توانید تجربه سفر در زمان را برای خود رقم بزنید. این هزینه با رزرو هتل یزد از سایت علی بابا و بهره‌مندی از تخفیف رزرو آنلاین از این سایت کاهش ‌می‌یابد.

هتل مظفر

در سال ۱۲۶۶ تاجر معروفی به‌نام مظفر در محله خلف باغ یزد این منزل را برای خود ساخت. این هتل یکی ‌از کم‌نظیرترین خانه‌های دوران قاجار بوده که در اسفند ۸۸ پس‌از ۱۰ ماه تلاش مرمت‌کاران به مجموعه هتل های یزد پیوسته ‌است. هتل سه ستاره سنتی مظفر در دو طبقه و ۱۹ اتاق، در موقعیت مناسبی نسبت ‌به آثار تاریخی شهر قرار گرفته و نسبت‌ به بعضی ‌از هتل های یزد قیمت مناسبی دارد. امکانات اتاق‌های این هتل سنتی شامل بالاخانه، انبار، حمام، یخچال، رخت‌آویز، اسپیلت، شوفاژ، کمد لباس و… می‌شود. بالکن، وان یا جکوزی هم در تعدادی ‌از اتاق‌ها وجود دارد. هزینه اقامت در این هتل از ۲۸۵ هزارتومان تا ۷۰۷ هزارتومان، متناسب‌ با نوع اتاق تغییر می‌کند.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..