مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

تقویت روحیه معنوی در جشنواره هنر قرآنی دانش دنبال می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، مهمترین هدف جشنواره هنر قرآنی دانش را تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان با توسل به قرآن کریم عنوان کرد.

به گزارش  یزدی نیوز، عباسعلی دانافر در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره هنر قرآنی دانش که در محل سالن همایش های شیخ مفید مینه العلم کاظمیه یزد برگزار شد با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به مردم استان به ویژه پرستاران اظهار داشت: مهمترین راهبرد آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادین بوده که مهمترین رکن آن تعلیم و تربیت تمام ساعتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: با وجود ابعاد مختلفی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدنظر است، مهمترین بُعد از منظر این سند بُعد تربیت اعتقادی، بصیرتی، دینی و اخلاقی دانش آموزان است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر تقویت بنیه معنوی و بصیرتی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: مبانی نظری آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب است.

دانافر تصریح کرد: جشنواره قرآنی دانش با همت معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد پس از تصویب طرح در کمیسیون شورای آموزش و پرورش و با مساعدت شورای اسلامی شهر یزد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هر سال مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی توسط آموزش و پرورش برگزار می شود گفت: این جشنواره طرحی نو و بدیع بوده که توسط اداره قرآن، عترت و نماز طراحی شده و اهداف ارزشمندی را دنبال خواهد کرد که مهمترین آن تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان با توسل به قرآن کریم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه این جشنواره بر مبنای رویکرد زیر بنایی ترین ابعاد سند تحول بنیادین حرکت خواهد کرد، تاکید کرد: تعمیق معرفت و تامین درک و فهم مفاهیم قرآنی و ترویح هنر قرآنی که حلقه مفقوده برنامه های گذشته بوده از دیگراهداف این جشنواره به حساب می آید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..