به اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد تسهیلات حمایتی ارائه شد

معاون اداره ارشاد استان یزد گفت: کمک‌های بلاعوض و تسهیلات حمایتی گوناگونی در قالب طرح‌های مختلف به صاحبان فرهنگ و هنر اعطا شده است.

فاطمه موسوی‌زاده  اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در جامعه، تمام هم و غم اداره ارشاد بر این قرار گرفت که از اصحاب فرهنگ و هنر استان حمایت‌ کند.

وی گفت: از جمله حمایت‌ها و تسهیلاتی ارائه شده از طریق صندوق فرهنگ و هنر انجام شد، این صندوق حق بیمه هنرمندان را سه ماهه اول سال به صورت کامل پرداخت کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: هنر کارت برای کلیه کسانی که در طرح ثبت‌نام کردند صادر شد و کلیه حمایت‌هایی وزارت ارشاد از این طریق پرداخت می‌شود.

موسوی‌زاده تصریح کرد: مبلغ ۱۵ میلیون ریال به صورت بلاعوض به هنر کارت اصحاب فرهنگ و هنر استان واریز شده است همچنین به تعداد اعضای خانواده این افراد یارانه یک میلیون ریالی پرداخت شد.

 

وی با اشاره به اینکه این قشر می‌توانستند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند عنوان کرد: با درخواست در این سامانه امکان دریافت تسهیلات تا مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال داشتند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر مهلت ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات تمام شده اما مجدد مهلت ثبت‌نامی اختصاص داده می‌شود.

موسوی‌زاده افزود: در سامانه تحفه وزارت ارشاد، با همراهی صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در قالب طرح‌های حمایتی ایجادی و توسعه‌ای به اصحاب فرهنگ و هنر اعطا می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..