رئیس کل دادگستری استان یزد:

مبنای تصمیم های مدیریتی باید پژوهش و بنیان های علمی باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مبنای تصمیم های مدیریتی باید پژوهش و بنیان های علمی باشد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در جمع کارکنان مجموعه معاونت منابع انسانی دادگستری به مناسبت دوز و هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: پیشرفت و توسعه هر کشور و سازمان در گرو پژوهش های عمیق و دقزق و به روز و کار آمد است.

وی تصریح کرد: پژوهش و تحقیق ارتباط معناداری با آموزش دارد و پژوهش های درون سازمانی می تواند سرفصل های آموزشی را مشخص و جهت برنامه مجموعه را تعیین نماید.

دهشیری، اهتمام به مسئله پژوهش در کشور را زمینه ساز استقلال و تولید قدرت و اقتدار کشور دانست و بیان داشت: شهید فخری زاده که از زمره پژوهشگران موفق و برتر کشور بود و به دست ایادی استکبار به فیض شهادت نائل آمد، نماد یک پژوهشگر مخلص، پرتوان و بی ادعاست.

وی با اشاره به جوانگرایی و تخصص گزینی در دوران مدیریت جدید در دستگاه قضا استان، ابراز داشت: دوران تحول و تعالی دستگاه قضا نیازمند نیروی انسانی پویا، خلاق، مبتکر و اندیشمند است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، توجه معاونت منابع انسانی به جنبه های مختلف علمی اعم از پژوهش، تحقیق و آموزش را خواستار شد و گفت: مرکز برنامه ریزی و سامان دهی فعالیت های علمی و تربیت سرمایه انسانی دستگاه قضایی، معاونت منابع انسانی است که باید بر اساس جدیدترین اصول علمی و مبانی کاربردی در این زمینه گام بردارد.

وی افزود: معاونت انسانی با توجه به در دست داشتن اطلاعات کارکنان باید با تحلیل آماری داده ها از ظرفیت و توانمندی ها، در حوزه های مختلف برنامه ریزی نماید و با تحلیل های به دست آمده زمینه ساز کشف استعدادها برای استفاده از بهترین نیروها و ظرفیت ها در دستگاه قضا باشد تا اثرگذاری دستگاه قضا و میزان تحقق سند تحول افزایش یابد.

دهشیری عنوان کرد: تحقق دادگستری پیشرو و سرآمد منوط به آموزش و پژوهش است.

وی بر گردش و جابجایی نیروی انسانی با هدف ایجاد تحول و انگیزه تأکید کرد و بیان داشت: سکون باعث کم تحرکی و غلبه روزمرگی می گردد لذا باید پست های مدیریتی مستمر ارزیابی شود تا اگر فردی دچار بی انگیزگی و روزمرگی شد، پست را در اختیار یک نیروی باانگیزه، پرتوان، خلاق و پر انرژی قرار دهد.

وی توجه بر عدالت سازمانی را ضروریات کار معاونت منابع انسانی دانست و گفت: ارائه پست ها و رتبه ها و طبقه های شغلی باید بر اساس شایستگی و عدالت سازمانی صورت گیرد چراکه هرگونه بی عدالتی در این مسیر موجب نگرانی کارکنان افت انگیزه آنان در خدمت به مردم می شود.

وی ایجاد فضای شیشه ای و شفاف در معاونت منابع انسانی را ضروری برشمرد و اظهار داشت: فعالیت ها در این معاونت باید شفاف باشد تا کارکنان در جریان امور قرار گرفته و آرامش خاطر داشته باشند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..