لزوم انتشار محتوا‌ی غنی مکتب اهل‌بیت (ع) با قالب‌های هنرمندانه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امروز نیاز است در مقابل حرکت‌های موذیانه و انحرافی دشمنان، محتوا‌های غنی مکتب اهل‌بیت (ع) را با قالب‌های هنرمندانه تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم اختتامیه مسابقه بین المللی کتابخوانی هفت شهر عشق، از این برنامه به عنوان یک ابتکار جالب و کار ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: هرچه بتوانیم در مسیر تعلیم و تعلم، تربیت اسلامی و طی مسیر کمال، همراه جامعه و ابزار‌های جامعه به پیش برویم، موفق‌تر خواهیم بود، زیرا جامعه گرچه به ظاهر گسترده شده، اما از نظر ارتباطات و اطلاعات، کوچک و به یک دهکده جهانی تبدیل شده است.

وی بر لزوم پیشروی همراه با علم روز تأکید کرد و ادامه داد: امروز دنیای غرب تمام تبلیغات خود را بر تغییر و تحول انسان‌ها و انحراف جامعه از مسیر انسانیت به مسیر مادیات متمرکز کرده و تلاش می‌کنند که انسان‌ها از مسیر فطرت خدایی دور شوند.

ناصری خواستار نقش آفرینی مسلمانان در جهان پیشرفته کنونی شد و گفت: حوزه‌های علمیه و ارگان‌های فرهنگی در نظام اسلامی و انقلابی نباید به این مسائل بی‌تفاوت باشد و دست روی دست بگذارند تا دشمنان با حرکات موذیانه و مخرب، به قلب و ذهن جوانان ما نفوذ کنند.

امام جمعه یزد افزود: امروز دنیا تشنه معارف اسلامی و تشنه حقیقت است، اما محتوا در اختیار ندارد و ما باید از ظرفیت فضا‌های جدید استفاده کرده و محتوا‌های غنی که در مکتب اهل‌بیت (ع) وجود دارد را در قالب‌های جذاب در اختیار افراد قرار دهیم.

وی تأکید کرد: محتواسازی با شکل و قالب جذاب، نیازمند نگاه هنرمندانه است و باید به این شکل، محتوا‌های قوی و خوب موجود در کتب دینی و ادبی خود را در دسترس همه مردم دنیا قرار دهیم. در دنیا از این ابزار استفاده می‌شود، اما به جای محتوای موثر و مفید، مسائل خرافی و شبهات و مسائل خلاف واقع در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

ناصری با اشاره به اینکه جهانیان تشنه و طالب معارف هستند، افزود: جای خالی برنامه‌های فرهنگی در این زمینه همچنین حرکت‌های ارزشمند برای معرفی اسلام ناب محمدی (ص) در سفارتخانه‌ها احساس می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از ابزار روز، صدای اسلام و اهل بیت (ع) و ندای امام حسین (ع) را به همه دنیا برسانیم و جوانان غافل دنیا را آگاه و سفارش امام راحل در مورد نشر انقلاب را نیز محقق کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..