مدیرکل انتقال خون استان یزد:

یزد مشکل ذخیره خونی ندارد

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری از استان‌ها با کمبود ذخائر خونی مواجه هستند، خوشبختانه در یزد هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نقی تقوایی اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر هم در زمینه ذخایر خونی و هم اهدای پلاسما در رتبه اول کشور قرار دارد که این امر نشان از نوع‌دوستی و احساس مسئولیت مردم استان دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم یزد با هر فراخوانی که از سوی اداره کل انتقال خون استان یزد منتشر می‌شود، خود را به پایگاه‌های انتقال خون رسانده و خون خود را اهدا می‌کنند، افزود: مردم یزد در این زمینه الگو هستند و همین امر سبب شده حتی در شرایط بحرانی، نگرانی بابت تأمین خون وجود نداشته باشد.

تقوایی ادامه داد: یزد اکنون علاوه بر اینکه می‌تواند نیاز خونی سراسر استان را تأمین کند، به استان‌های معین که دچار کمبود هستند نیز خون ارسال می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد تاکید کرد: اهدا کنندگان خون برای اینکه بتوانیم بیماران بیشتری را در سایر استان‌ها تحت پوشش قرار دهیم و نیاز آنها را برطرف کنیم، برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مرکز انتقال خون در میدان ابوذر همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۹ یکسره فعال است و مراکز اردکان و میبد نیز هر روز در ساعات اداری آماده خون گیری هستند.

تقوایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از بهبودی تعداد زیادی از بیماران کرونایی در استان تصریح کرد: بیماران بهبود یافته به شکرانه بازیافتن سلامت خود، پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها اهدا کنند.

وی تاکید کرد: تمام بیماران مرد بالای ۱۸ سال که یک ماه از بهبودی آنها گذشته است، می‌توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

تقوایی تصریح کرد: این افراد اطمینان داشته باشند که اهدای پلاسما هیچ مشکلی به لحاظ جسمی و ایمنی برای آنها ایجاد نخواهد کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..