معاون استاندار یزد:

فرآیند واگذاری اراضی دولتی در یزد الکترونیکی شد

معاون عمرانی استاندار یزد از الکترونیکی شدن روند واگذاری اراضی دولتی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محسن صادقیان،  در جلسه شورای برنامه ریزی یزد اظهار داشت: برای اولین بار در استان با دستور استاندار، اطلاعات اراضی واگذار شده دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان احصا شد و در همین راستا بانک اطلاعاتی اراضی مذکور تشکیل شد.

معاون عمرانی استاندار یزد افزود: اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی اراضی دولتی به دو دسته طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و طرح‌های غیر کشاورزی تقسیم بندی شده و در گام اول اراضی واگذار شده برای طرح‌های غیر کشاورزی مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۷۵ قطعه زمین که در سالهای گذشته برای طرح‌های غیرکشاورزی و صنعتی واگذار شده و دارای پیشرفت فیزیکی پایین بودن برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده ۳۳ ارجاع شده و از این مقدار ۱۰۲ زمین تعیین تکلیف و خلع ید شده‌اند.

صادقیان بیان کرد: تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده طی سالهای گذشته، پتانسیل بسیار خوبی برای استان هستند چون تمام این زمین‌ها مراحل قانونی اخذ مجوزها را طی کرده‌اند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و این اراضی را برای متقاضیان جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مجوزهای اخذ شده قبلی واگذار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: سامانه سماک برای الکترونیک کردن روند واگذاری‌ها، تسریع در این فرآیند و ایجاد شفافیت راه اندازی شده و در استان یزد تمام واگذاری‌ها برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..