در نهمین همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی:

یزد؛کاندیدای پایتخت گردشگری اسلامی

در نهمین همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در نیجر شهرهای «یزد» و «تبریز» به عنوان کاندیدای پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)خبر داد؛در نهمین همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی که در «نیامی»، پایتخت نیجر در حال برگزاری است، شهرهای «یزد» و «تبریز» به عنوان کاندیدای پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی انتخاب و معرفی شدند.

در این همایش، هفت شهر از جمله «مدینه منوره» از عربستان، «تایپینگ» مالزی، «سیلت» بنگلادش، «باقرهات» بنگلادش، «ماردین» ترکیه و شهرهای «یزد» و «تبریز» از ایران کاندیدای پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، شهر «قونیه» ترکیه و در سال ۲۰۱۵ میلادی شهر «قدس» به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی سازمان همکاری اسلامی انتخاب شده بودند.

نهمین همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی ۳۰ آذرماه در جمهوری نیجر آغاز شد و امروز، دوم دی‌ماه، به کار خود پایان می‌دهد.

حمید اوبیلیرو، معاون دبیرکل امور اقتصادی سازمان همکاری اسلامی در نخستین روز همایش سخنرانی و مهم‌ترین موضوعات قابل بحث در آن را تبیین کرد.

وی به معیارهای انتخاب پایتخت گردشگری اسلامی اشاره و عنوان کرد: معیارها و سازوکارهایی برای انتخاب شهر گردشگری اسلامی وجود دارد که کمیته هماهنگی با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی شهرهای کاندیدشده برای این عنوان را بررسی خواهند کرد.

معاون دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور اقتصادی افزود: این اقدام، کشورهای عضو سازمان را تشویق می‌کند تا طرح‌ها و برنامه‌هایی ملی برای توسعه شهرهای گردشگری با هدف تحقق توسعه پایدار تدوین کنند.

وی بیان کرد: تقویت گردشگری اقتصادی، دینی و تاریخی و آگاهی‌بخشی به شهروندان کشورهای اسلامی از دیگر دستاوردهای این طرح است و همچنین، کشورها را در برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و ادبی و برپایی جشنواره‌های مواد غذایی و گردشگری در شهرهای منتخب تشویق می‌کند.

از برنامه‌های این همایش، راه‌اندازی پورتال سازمان همکاری اسلامی در زمینه گردشگری اسلامی به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی است.

تشویق کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تقویت همکاری در عرصه‌ آموزش‌ حرفه‌ای، سازماندهی کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها برای بررسی مسائل ضروری و تدوین مفاهیم و شیوه‌های نوین برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در کشورهای عضو سازمان از دیگر موضوعات قابل بحث در این همایش است.

بخش نظردهی بسته شده است..