اولین همایش ملی تربیت دینی در دانشگاه آزاد میبد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اولین همایش ملی تربیت دینی در اواسط اسفندماه سالجاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد برگزار خواهد شد.

 "احمد عبدالحسینی" دبیر علمی این همایش، گفت: فراخوان مقاله همایش از شهریور ماه امسال اعلام شد و محققان تا ۱۶ بهمن ماه سالجاری فرصت دارند که مقالات خود را به دبیرخانه همایش در محل دانشگاه آزاد میبد ارسال کنند.
وی با اعلام این که همایش مذکور در تاریخ ۱۳ اسفندماه برگزار می‎‎شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و پیش‎‎بینی می‎‎شود تا پایان فرصت باقیمانده این تعداد به ۳۰۰ مقاله نیز برسد.
عبدالحسینی لزوم برگزاری این قبیل همایش‎‎ها را نقص در نظام آموزشی عنوان کرد و گفت: نظام آموزشی کشور بیشتر به سمت آموزش‎‎های دینی رفته و از تربیت دینی غفلت کرده است، در حالی که باید به تربیت دینی توجه شود و مهمترین نقش را خانواده‎‎ها در این خصوص ایفا می کنند و  سپس آموزش و پرورش، رسانه‎‎ها، مساجد و موسسات مردم نهاد به ترتیب می‎‎توانند در این رابطه تاثیرگذار باشند.
وی افزود: محورهای این همایش در حوزه های تحلیل فلسفی تربیت دینی، خانواده، تکنولوژی آموزشی و تربیت دینی، آموزش و پرورش و مساجد است.
دبیر علمی همایش با تاکید بر نقش هنر و رسانه در فرهنگ‎سازی، گفت: با وجود این که رشته‎‎ای در زمینه مدیریت فرهنگی در دانشگاه‎‎ها تاسیس شده ولی مشکل اصلی ما ضعف در مدیریت فرهنگی است.
 وی ادامه داد: با توجه به گسترش فناوری‎‎های نوین، نقش تکنولوژی آموزشی در تربیت دینی غیر قابل انکار است، بنابراین یکی از محورهای مهم همایش به این موضوع اختصاص دارد.
عبدالحسینی در پایان نیز گفت: مقالات پذیرفته شده در کتابچه همایش چاپ و به منظور کاربردی شدن در اختیار نهادهای مربوطه قرار می‎‎گیرد.
 
منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..