کارگاه زبان‌های ایرانی کهن در یزد

no-thumbs

به دنبال برگزاری کارگاه زبان‌های ایرانی کهن در یزد، نشستی با حضور "سیدمصطفی فاطمی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، جمعی از اساتید ایران‌شناسی، زبان شناسی و مدیریت جهانگردی در موسسه آموزشی پردیس گردشگری هفت اقلیم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاز جمله موضوعات مورد بحث در این نشست، تشکیل جلسات شاهنامه‌خوانی و نشست‌های ادبی با هدف توسعه‌ی گردشگری ادبی در استان یزد بود.

در این جلسه همچنین بر ضرورت همکاری میان رشته‌ای و تلفیق دیدگاه‌های زبان شناسان، اسطوره شناسان و ایران شناسان برای شناخت و معرفی مفاخر و اتفاقات ادبی‌ که در یزد رخ داده و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد جاذبه جدید برای گردشگران باشد، تاکید شد.

گفتنی است: در ادامه با پیشنهاد مسئول آموزش موسسه هفت اقلیم و استقبال معاونت گردشگری مقرر شد تا برای اولین بار در کشور، راهنمایان گردشگری ادبی از بین علاقه‌مندانی که انگیزه و مهارت اولیه لازم را دارند، انتخاب و پس از گذراندن آموزش‌های لازم مشغول به فعالیت شوند و متعاقباً نیز شرایط برای تعریف مسیر و راه‌اندازی تور گردشگری ادبی فراهم شود.ایسنا

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تبلیغات موثر و به منظور افزایش آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت و ارزش های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری و نیز افزایش مشارکت و همکاری مردمی در خلق ایده ها و تفکرات نوین و در نهایت ایجاد بانک اطلاعاتی از تصاویر، عکس ها و بسترهای هنری مرتبط با این صنعت دومین دوره از این جشنواره را با رویکرد همدلی و هم زبانی و تاکید بر معرفی جاذبه های ناشناخته و کمتر شناخته شده برگزار می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان ضرورت مشارکت سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: این جشنواره با همکاری سازمان ها، موسسات دولتی و خصوصی و فعالان مردمی در حوزه گردشگری برگزار می شود.

سیدمصطفی فاطمی گفت: به جهت کاربردی کردن موضوعات و محورهایی که بیشترین آثار دریافتی از اولین دوره بوده است، این جشنواره در چهار محور عکس، خاطره نویسی، ایده های نو، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای برگزار می شود.

مصطفی فاطمی اظهار داشت: این جشنواره یکی از فرصت های پیش آمده است برای تبلیغات و برندسازی گردشگری استان یزد می باشد. حضور در این جشنواره سبب خواهد شد تا بخشی از کاستی های تبلیغاتی استان در جهت معرفی دیار قنات، قنوت و قناعت جبران شود.

به گزارش یزدی نیوز، وی در پایان عنوان داشت امید داریم، دومین دوره جشنواره ملی گردشگری در پایان اثرات خوبی در حوزه گردشگری کشور داشته باشد و بستری برای جمع‌آوری ایده‌ها و ابتکارات و استفاده از آن‌ها در مسیر اجرایی شود. در این دوره از جشنواره سعی بر آن است که شکل ارائه ایده‌ها متناسب با ذائقه فناوری و روش‌های جدید باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..